Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dålig batteritid på ny PB

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-11-22 17:55

Hej.
Jag fick en ny PB förra veckan. Mycket nöjd förutom batteritiden. Det står ju att den ska gå 5,5h men min går bara i ca 3h. Är det bara någon inställning som gör att man får full batteritid eller är det något fel på mitt?

Finns en inställning som minskar processorhastigheten, då också ökar batteritiden. Sedan så mäts alltid batteritiden med det trådlösa nätverket och bluetooth avstängt tror jag. Sen kan du också minska skärmbelysningen så får du längre batteritid.

Ja, statistiken är ju för att visa hur mycket som Går innan batteriet dör, alltså "Upp till 5,5 timmar" betyder hur lång tid det tar för datorn att dö om man inte använder den, typ.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2005-11-22 20:03

Du får klart kortare batteritid om bluetooth och AirPort är igång.

  • Medlem
  • Borlänge
  • 2005-11-23 13:34
Ursprungligen av Hasse A:

Du får klart kortare batteritid om bluetooth och AirPort är igång.

Gäller det även om bluetoothen inte är inställd på upptäckbar? Är den inte upptäckbar lär den ju bara fånga upp signaler om det kommer någon, och dra ganska marginellt? Eller är jag ute och cyklar?

  • Medlem
  • International user
  • 2005-11-23 18:03

Batterimätaren i menyraden brukar säga lite över tre timmar på min powerbook med allt trådlöst igång och en mus ikopplad. Apple lovar ju fem timmar på den...

Mesta jag nånsin sett är väl 4:50 eller nåt sånt, då utan extern mus och med wlan och BT av.

På min förra PB hade jag ett program där jag kunde ställa in hastigheten Mhz, med 50 stegs intervall
Powerlogix CPU Director

Finns det liknande funktion inbyggt i systemet nu? Eftersom OS X själv kan trixa med hastigheten, så borde ju jag kunna det också.
Kanske man kan skriva en liten dragmeny, typ som volymkontrollen i menyraden om man visste vad som ska sägas? alternativt en widget.

1
Bevaka tråden