Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Den ständiga frågan... Vilken läsare??

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-11-22 09:58

Hej. Skall boka lite saker över nätet och älskar min safari... Kör den vant i djungeln och den är pålitlig och snabb. Ett i mitt tycke lyckat äktenskap. Men omgivningen tycker inte så, SJ tillexempel vägrar att hjälpa mig på nätet. Det finns ett par andra exempel när min safari inte räcker till. Nu när jag gick in och skulle köra en annan läsare upptäckte jag till min förskräckelse att den enda andra läsaren jag hade var IE från 1803.

Så en liten tråd här kanske kan öppna nya dörrar. Vad har ni? Vad är bäst och varför?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-22 10:26

safari i alla lägen, drar till med Firefox när det kniper...

/Tangen

  • Medlem
  • Skara
  • 2005-11-22 10:29

Finns ganska många trådar om det. Sök och du skall finna.

http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=88578&highlight=webbl%E4saren
http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=83883&highlight=webbl%E4saren

Edit: Personligen kör jag Firefox.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-11-22 10:33

Perfekt tack snälla, skumt jag hittade inte dom när jag sökte.

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2005-11-22 10:42

Firefox funkar nästan alltid när Safari inte klarar av sidan...

Jag har faktiskt inga problem med Safari på sj.se. När man ska boka biljett får man upp en sida som säger att ens webbläsare inte funkar, men om man bara klickar på knappen för att fortsätta ändå så funkar det.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-11-22 11:07
Ursprungligen av capojava:

Jag har faktiskt inga problem med Safari på sj.se. När man ska boka biljett får man upp en sida som säger att ens webbläsare inte funkar, men om man bara klickar på knappen för att fortsätta ändå så funkar det.

För att två sidor senare lägga av. Så är det för mig i alla fall. Får kolla lite igen.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-22 11:09

Föredrar Safari, men Firefox kan ju vara bra att ha ibland.

FireFox täcker upp där inte Safari funkar för min del.

Har också problem med safari på sj.se, får "oväntat fel" eller liknande när man vill söka en resa. Men firefox brukar funka utmärkt då.

  • Medlem
  • 2005-11-22 11:27

Samma här, Safari till vardags och Firefox som reserv. Har även gamla Explorer som reserv, har hittat sidor som inte fungerar med något annat - troligtvis dåliga browser-checks som räknar allt utom Explorer som "förlegat".

Jag har kört Opera ett par månader nu. Många fina grejer, men ibland funkar inte den och då åker Firefox, Safari eller Explorer fram, eller i nödfall min PC

Safari är inte ett seriöst alternativ för folk som vill kunna surfa runt på samma sätt som med vilken PC som helst. Firefox fungerar dock allt som oftast utmärkt. Om man dessutom klar den i Safari kostym det vill säga utseende via Verktyg ---> Teman så blir upplevelsen fullkomlig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-22 14:08
Ursprungligen av whoami:

Safari är inte ett seriöst alternativ för folk som vill kunna surfa runt på samma sätt som med vilken PC som helst.

Vem vill surfa som på en PC

/Tangen

Jag vill det! Snabbare och mera kompatibelt med diverse sidor och plugins. Fast på en Mac då förståss...

1
Bevaka tråden