Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Räckviddsproblem Netgear WGT634U

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-11-20 21:48

Jag har en Powermac G5 som är fast ansluten till nätet. Den funkar bra. Jag har dessutom en Powermac G4 12" som är ansluten till nätet via denna Router. Den funkar OK i samma rum, men så fort man går utanför rummet så blir det jättesegt eller så tappar den anslutningen. Kör OSX 10.4.3.
Bredbandsbolaget (10Mbit/sek).

Jag har provat alla 13 frekvenser (channels), ingen funkar perfekt. Hade med datorn när jag bodde på hotell i Stockholm senast. Där funkade den trådlösa anslutningen utmärkt.

Vad kan vara fel? Firmareversionen eller routern i sig eller ska jag slänga Netgears router och köpa en AirPort Extreme basstation. Det gör jag gärna om jag vet att det hjälper.

Har försökt ladda ned en fil från Netgears hemsida för att uppgradera min routers firmware.
Då laddas en imagefil ned (.img)

När man sedan ska ladda upp filen till routern händer inget. Filen känns inte igen?

Netgears support kan ingenting om Mac när man frågar, så man känner sig ganska utelämnad.

Mycket tacksam för hjälp!

mvh/Stefan

Testa att uppdatera firmware via "router upgrade" i administrationsgränssnittet.
Detta ska installera senaste versionen... en liten varning bara...
Om du kör med standardinställningen för LAN-adresser (192.168.1.x) så kan du köra med senaste firmwar:en (1.4.1.10). Denna version har dock en bugg som gör att DHCP slutar fungera om du väljer andra adresser på LAN-sidan.

Jag har min WGT634U inställd på kanal 1 och "g only"
Har också aktiverat "Enable eXtended Range(XR)".

Funkar fint i min 2:a samt ute på gården.

1
Bevaka tråden