Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bilspelsfråga tas upp igen

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-11-21 12:15

Jag har tidigare frågat om bilspel.. Fortfarande saknar jag ett bra bilspel jag kan dra igång när man har långtrkigt nån gång.. Finns det INGET skönt bilspel för mac?

När jag hade PC så spelade jag nästan enbart Carmageddon, Need for speed och liknande.

"Köp en XBOX om du vill spela spel" har man hört några gånger. Men det skulle ju vara så rackarns trevigt att kunna (var man än är) plocka upp sin PB17 och köra lite bil, skjuta lite monster eller vad som.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-11-21 12:17

Colin McRae rally 2005 ska släppas innan jul. I övrigt ser det mörkt ut på bilspelsfronten.

  • Medlem
  • Piteå
  • 2005-11-22 15:15
Ursprungligen av rhesus:

Colin McRae rally 2005 ska släppas innan jul. I övrigt ser det mörkt ut på bilspelsfronten.

Synd bara att det spelet nog är det sämsta bilspelet som kommer gå till massproduktion...

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2005-11-24 10:13
Ursprungligen av Gadd:

Synd bara att det spelet nog är det sämsta bilspelet som kommer gå till massproduktion...

Med den rally-abstinens som jag byggt upp sen Carmageddon släpptes (1997), så lär det nog bli bra

  • Medlem
  • Piteå
  • 2005-11-24 13:55
Ursprungligen av oskich:

Med den rally-abstinens som jag byggt upp sen Carmageddon släpptes (1997), så lär det nog bli bra

Den kommer nog gå över jäkligt fort när du sätter dig med detta spel, första spelet i serien var ju kanon när det kom.

Men detta är verkligen värdelöst.

  • Medlem
  • 2005-11-25 14:23

Jag förstår inte varför Macspelsföretagen har valt bort bilspel.
Jag tror t ex aspyr skulle tjäna på att porta något av Need for speed spelen till vår kära plattform :).

Carmageddon finns väl till Mac?

EDIT: Enbart för OS 9 verkar det som.....

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-11-21 13:02

Tror ni att man kommer kunna köra Colin McRae RAlly 2005 på min Powerbook 1,33 MHz, 512 ram, 64 vram?

Går det att köra OS9-spel som carmageddon 2 genom classic-"emulatorn" i os10 eller går det åt pipan för segt?

  • Medlem
  • 2005-11-22 23:49
Ursprungligen av Hallon:

Går det att köra OS9-spel som carmageddon 2 genom classic-"emulatorn" i os10 eller går det åt pipan för segt?

Carmageddon 2 är hyfsat körbart på en PB 1,33 GHz m.h.a. MacGlide (http://sourceforge.net/projects/macglide/).

Total Immersion Racing och Virtual Grand Prix 2!
Läckra...!

4x4 Evolution 2 är helt ok.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2005-11-25 20:13

Det vore trevligt med Need For Speed serien till macen. Saknar bilspelen till macen.

1
Bevaka tråden