Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan OSX dela ut trådlöst utan att det syns utåt?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-11-20 19:43

Ok jag vet att det här kommer låta så jävla bullshit men jag lovar och svär att det är sant! Jag och min kusin ska på DH och sitter allt för långt ifrån varandra. Men eftersom han har en liten nätt Powerbook 12" så tänkte vi att han kanske kunde sitta vid mig ibland och köra genom att jag delar ut min uppkoppling via airporten. Dock så lär ju kanske inte adminsen vara så glada i det så därför undrar jag/vi om man kan göra detta på ett "dolt" sätt. Dvs så att ingen ser att jag delar ut uppkopplingen?

  • Medlem
  • 2005-11-20 20:41

Flyttar tråden från "Allt om mac" och förtydligar rubriken, som var "Dolt Wifi-nätverk?".

Mod

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2005-11-20 21:22

För några år sedan gjorde vi detta utan problem. Fast inte dolt.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-11-21 12:00

Ja får väl testa det, och om dom klagar så kan vi ju förklara så får han visa upp sin biljett.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-21 12:05

Om han sitter riktigt nära dig kan du dela ut nätet genom en FireWire-sladd. No-one will ever notice that

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-11-21 12:08

Ja det har du faan rätt i. Jag har ju en sån som ligger och skräpar nånstans. Visste inte att det gick.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-21 12:12

Det funkar utmärkt!

Vi fick en ny G5:a till jobbet som saknade AirPort och alla nätverksportar var upptagna. Kopppla G5:an till PB'n (som har AirPort) via FireWire. Wha-la. G5:an rullade fint ute på nätet.

Du får nog lägga till "FireWire" eller "FW" som näterverksport först bara i systeminställningarna och jag tror operationen minst kräver 10.3.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-11-21 12:17

Faan så nice. Det måste vi testa Har ju en två meterskabel som jag har till min externa och en halvmeters över. Då kan man ju köra halvmetern till externa disken och tvåmeters till kusinen.

1
Bevaka tråden