Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Återförsäljare Cupertino Minidrive?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-11-19 19:46

Någon som vet var dessa säljs, då via webshop...

Har inte hittat några som säljer dom, mer än i vanlig butik och då ingen nära mig.

Ursprungligen av sjovall:

Men man hittar inte varan på hemsidan hos någon av återförsäljarna i Stockholm i alla fall!

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-11-19 23:57

Ah, ok..

Nä, då får jag leta efter ministack istället (som ju är exakt samma produkt men annat namn).

Verkar finnas på macpatric.se

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-20 18:58

Har sett en likadan låda testad på Tom's Hardware, är väl nån slags OEM-lösning. Tror jag såg den hos Siba (eller var det Computer City) på Kungsgatan, men då som Iomega Minimax....

/magnus

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-11-20 19:04
Ursprungligen av Vips:

Har sett en likadan låda testad på Tom's Hardware, är väl nån slags OEM-lösning. Tror jag såg den hos Siba (eller var det Computer City) på Kungsgatan, men då som Iomega Minimax....

/magnus

Jo, men iomegas kan man ju inte köpa hårddisklös såvitt jag vet... :/

Ser att macforum.se har den till försäljning. Dom har ingen web-försäljning men läser man lite närmare så verkar dom inte tveka med att skicka med posten.

Kullander & Kullander i Malmö kan skicka en på posten. De äger ju Cupertino.

Mejla och fråga.

beställde nyss en IoMega Minimax 250GB ifrån apples hemsida..Får hoppas att den duger, jag vet inte så mycket om IoMega egentligen..enkelt snyggt och smidigt iaf...

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-11-21 12:11
Ursprungligen av karlanal:

beställde nyss en IoMega Minimax 250GB ifrån apples hemsida..Får hoppas att den duger, jag vet inte så mycket om IoMega egentligen..enkelt snyggt och smidigt iaf...

iomega måste du väll känna till uppfinnarna av Jazz, Zip, och massa andra skumma men otroligt härliga medier..

Ursprungligen av bogg:

iomega måste du väll känna till uppfinnarna av Jazz, Zip, och massa andra skumma men otroligt härliga medier..

Jojo, visst har man hört namnet, men jag har aldrig satt mig in i, ifall deras diskar är av nån kvalité. men eftersom du prisade dem nyss så antar jag att det inte kommer vara några problem
Det fanns även billigare diskar av market LaCie, men jag har fått för mig att det är budgetskräp som inte håller för dygnet runt körning så länge!

Egentligen hade jag först tänkt köpa en extern WD disk på 320 Gb, men eftersom denna var så snygg och den fungerade som firewire/usb hub också så blev det denna.

1
Bevaka tråden