Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ADSL-modem + wlan + router +Telia i ett???

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kanske rubriken säger det men jag förtydligar:

Jag har Telia 24/1 och vill ha wlan + ethernet i min lägenhet. Skulle uppskatta om man kan få allt i ett paket.
Funkar "Netgear DG834TSWE ADSL Firewall router 108Mbit wireless" som ADSL-modem till mitt abonemang? Jag läste ngt om inloggningar i nåt annat forum men det var inget jag begrep.

Telia säljer ju gärna sina Zyxel men de känns lite dyra.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-10-31 15:54

Jag har Telia 8/1 och har just de funktioner du efterfrågar i min Netgear DG834G, dock är 8Mbit det mesta den klarar av, och wlan:et är på 54mbps.

Om Netgear DG834TSWE är en uppdaterad version så ska det fungera perfekt. Telia tog för några månader sen bort inloggningen, så det är inget som du behöver fundera på..

Ursprungligen av Zkronk:

Jag har Telia 8/1 och har just de funktioner du efterfrågar i min Netgear DG834G, dock är 8Mbit det mesta den klarar av, och wlan:et är på 54mbps.

Om Netgear DG834TSWE är en uppdaterad version så ska det fungera perfekt. Telia tog för några månader sen bort inloggningen, så det är inget som du behöver fundera på..

Tack så mkt för infon!

Jag hittade routern här: http://www.styggapojken.com/product.htm?product_id=128283&search_page=
Verkar vara en uppdaterad version 108 Mbps men det nämns inget om ADSL2, för det är väl det jag behöver?

Ursprungligen av ill_chrill:

Kanske rubriken säger det men jag förtydligar:

Jag har Telia 24/1 och vill ha wlan + ethernet i min lägenhet. Skulle uppskatta om man kan få allt i ett paket.
Funkar "Netgear DG834TSWE ADSL Firewall router 108Mbit wireless" som ADSL-modem till mitt abonemang? Jag läste ngt om inloggningar i nåt annat forum men det var inget jag begrep.

Telia säljer ju gärna sina Zyxel men de känns lite dyra.

Dom telia (zyxel) skickar med när du startar ett bredband,,funkar dom flesta! inte som router...inte 660h prestige serien igällafall då får du ändå köpa en router...
släng upp en airport och koppla in din andra data in i den trådlösa....förtsätter att du har en MAC med airport kort. right on

Ursprungligen av skate_jim:

Dom telia (zyxel) skickar med när du startar ett bredband,,funkar dom flesta! inte som router...inte 660h prestige serien igällafall då får du ändå köpa en router...
släng upp en airport och koppla in din andra data in i den trådlösa....förtsätter att du har en MAC med airport kort. right on

Är inte helt säker på att jag fattar vad du skriver men...
Jag har 2 datorer för tillfället, 1 PowerBook med wlan och en pc utan. Jag har även en AirPort Express samt skitmodemet 660h prestige (fattar inte att Telia inte informerar om de andra produkterna de säljer).
Hursomhelst, om jag kör på AE'en måste jag ändå skaffa ett wlan-kort till pc'n. Jag har även en xbox och då måste även den ha wlan eller så får ja skaffa en router.
Den lösningen blir inte så läcker: 3 onödiga prylar som ska ligga o skräpa i hallen, nä då har jag hellre en Netgear o pluggar in AE'n i stereon i vardagsrummet.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-01 09:05

Jag har en Netgear DG834G och är nöjd med den.
Den är ADSL-modem, router, switch (4 ethernetportar), firewall och wlan (54 mbit/s).
Den ska nog klara ADSL2. Har dock inte Telias bredband, men det borde inte vara några
problem för dig med en Netgear.

Ursprungligen av hego:

Jag har en Netgear DG834G och är nöjd med den.
Den är ADSL-modem, router, switch (4 ethernetportar), firewall och wlan (54 mbit/s).
Den ska nog klara ADSL2. Har dock inte Telias bredband, men det borde inte vara några
problem för dig med en Netgear.

Tusen tack för svaren, blir nog Netgear'en.

Linksys ist???

River i gång detta igen.

Har letat efter Netgear DG834GT som den tydligen heter men den verkar vara helt slut överallt. Därför har jag börjat snegla på Linksys för nån D-Link kommer aldrig in i mitt hem.
Har någon tips på en som motsvarar Netgear'en? Alltså 108 Mbit och inbyggt ADSL (som funkar med Telia 24/1).

Nähä nä, verkar inte finnas. Linksys gör visst bara 54Mbit i samband med ADSL. Någon som har något annat tips?

1
Bevaka tråden