Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta bort viloläge

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Köping
  • 2005-11-17 13:50

Undrar om det är möjligt på nått sätt att knäppa ihop ibooken utan att den går i viloläge?

Skulle vilja att man kunde slå ihop den vast den va på, precis som man kan på bärbara pc..

//Tommy

Installera screen spanning doctor så kan du aktivera Clamshell mode.

Notera att hårddisken inte parkerar sig så släpa inte runt på den så.

  • Medlem
  • Köping
  • 2005-11-17 13:53

ahaa tackar.. ska kika på det.. nope ska inte släpa på den vill bara slå ihop den när den laddar hem saker

blir den inte för varm i hopklappat läge?

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-11-17 15:30
Ursprungligen av David Slättne:

blir den inte för varm i hopklappat läge?

Jo, mycket ventilation går genom tangentbordet

Ursprungligen av David Slättne:

blir den inte för varm i hopklappat läge?

Jo, det är särskilt viktigt på iBook eftersom höljet har nog dålig värmeledningsförmåga redan som det är. Finns en anledning till att den inte går att köra i clamshell mode från fabrik...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-17 16:39

Ett livsfarligt tips med andra ord. Vet två personer som gjort detta och fått trasiga datorer som följd. Kanske skulle sätta upp en "OBS Varning" tråd här på 99mac.

  • Medlem
  • Köping
  • 2005-11-17 22:03

installera det men fick aldrig det att funka, kom inte upp i systeminställningen.. så jag skippar det efter att läst era varningar.. fast med reduced cpu speed så blir min knappt varm, under tangentbordet hittar jag inget som leder till ventilation?? tangentbordet består ju av ett helt stycke.. men har insug på vänster sida och även bakpå, känns inte som nått går igenom tangentbordet???

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-17 23:50
Ursprungligen av humle:

installera det men fick aldrig det att funka, kom inte upp i systeminställningen.. så jag skippar det efter att läst era varningar.. fast med reduced cpu speed så blir min knappt varm, under tangentbordet hittar jag inget som leder till ventilation?? tangentbordet består ju av ett helt stycke.. men har insug på vänster sida och även bakpå, känns inte som nått går igenom tangentbordet???

Värmen stiger från datorn, och upp igenom springorna på tangentbordet.

  • Medlem
  • Köping
  • 2005-11-18 07:46

Okej jag tycker iofs man bränner benen av sig när den jobbar hårt eller står och laddar.. översidan känns inte mycket

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-18 08:15

kanske på grund av den vassa ventilationen genom tangentbordet

/Tangen

1
Bevaka tråden