Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

64 Mb Vram?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har precis begåvats med en Mini, och är komplett ny på Macfronten. Vad som slog mig efter lite surfande i systemet och kollande under Systeminformation är att jag under fliken "Grafik / Bildskärmar" hittar texten VRAM (totalt): 64 MB.

Apple hävdar att maskinen skall ha 32 MB VRAM, är det så att jag har "råkat ut för" en uppdatering som inte hunnit bli officiell eller är det så att man räknar på något annat vis, exempelvis inkluderar någon slags virtuell minneshistoria?

I övrigt säger den också att jag har en 1.5Ghz processor, är det en avrundning eller har de smyguppdaterat även där?

MVH // Björn - hittils överväldigad över hur djäkla snyggt och smidigt OsX känns.

Mysko att Apple inte har uppdaterat specifikationerna än.
http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=88512

Som du ser i tråden Kristian länkade till, så har många fått 1.5 Ghz mini's. Det är dock något som ryktats om länge, men att grafikkortet skulle uppgraderas också har jag inte hört.

Men det är väl bara att tacka och taemot?

  • Medlem
  • 2005-11-17 12:46

Jodå - det har vi hört. Detta samt att det ska sitta en 5400 varvare i vissa.

/Fredrik

Ursprungligen av Nifo:

Jodå - det har vi hört. Detta samt att det ska sitta en 5400 varvare i vissa.

/Fredrik

Har det inte funnits 5400-varvare redan från början? Jag kanske minns fel, men fick inte somliga 4200-varvare med 8 MB cache medan andra fick 5400-varvare med 2 MB?

  • Oregistrerad
  • 2005-11-17 13:26

Jo, det stämmer, Apple har slängt i det som legat på hyllorna för stunden, ibland 5400, ibland 4200 och nu senast de nämnda uppgraderingarna.

1
Bevaka tråden