Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nyfiken

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Enköping
  • 2005-10-20 10:19

Hej!
Jag har hamnat här för jag har fått upp ögonen för Mac. Har tidigare inte ens brytt mig, då jag trott att det bara var för entusiaster och i arbetet som Mac användes. Är helt grön på området och tänker därför söka mig runt i forumet för att se vad det här är för något. Jag är VÄLDIGT nyfiken på att prova en Mac! Har ledsnat totalt på den strulande PC med XP som jag kör idag. Orden strul och krångel är bara förnamnet. Det jag letar efter är en dator som är ett verktyg, inte ett utvecklingsprojekt. Så därför hoppas jag och tror att Mac kanske är det jag söker. Är för övrigt inne på sista rycket på min civilingenjörsutbildning i datavetenskap och är lite förvånad att Mac knappt har nämnts under dessa 5år som jag har befunnit mig på högskolan. Men jag hoppas att mitt okunnande på detta område håller på att gå mot sitt slut!

Va fan! Är det ingen som välkomnat dig här än!
Välkommen!
99mac är en utmärkt kunskapskälla att ösa ur när det gäller att orientera sig i mac-träsket. Även macar strular, bedra dig inte med att tro nåt annat, men min erfarenhet är att de inte strular lika ofta och framför allt inte lika illa trist som pc'sar. Men när macen för eller senare strular är 99mac en otroligt fin resurs att vända sig till. Dessutom har vi lyckats hålla en jämförelsevis mycket god stämning på det här forumet. Själv har jag just skaffat mig en 15" powerbook och är fantastiskt nöjd med den, den är precis som jag - snygg och smart... - ....ursnygg faktiskt.:P
Än en gång - Välkommen!

Välkommen! Jag har relativt nyligen gått från Monster-PC till Mac Mini och jag vägrar gå tillbaka. Om jag blir riktigt rik någon dag så köper jag nog en PC bara för att ha en men det är inget jag saknar. Det känns som man har varit lurad hela sitt PC-liv när man testat att äga en Mac. Allt känns mycket mer strukturerat och sammanhänga. För att inte tala om gediget. Om än jag inte längre kan spela alla spel jag vill så saknar jag inte Windows...nu känns Win som ett skräpigt hop-plock med ful yta.

  • Medlem
  • Tingsryd
  • 2005-11-17 12:03

Varmt välkommen!

Jag är också ganska ny på forumet men har redan haft ovärdelig nytta av råd och tips i min macvärld! Tyvärr sitter jag i PC-miljö på dagarna (statligt verk) men den övriga tiden löper lättare..

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2005-11-17 12:25

Jag har ganska nyligen gått över till mac, det började egentligen med att min värsting-PC med dubbla P4 3.2Ghz inte lyckades spela in musik i realtid utan problem.
Jag köpte mig då en beggad Power Mac G4 2x500Mhz, och den klarade det utan problem.
Efter att ha setat en stund av ren nyfikenhet och lekt runt lite så började jag känna att jag verkligen gillade Mac OS X, och provade sakta att använda den mer och mer. Till sist hade jag inte startat PC'n alls på ett tag, och då bestämde jag mig för att gå över helt.

Helt trött på att behöva ha ett antivirusprogram som sög upp hela minnet och slöade ner, trött på att installera om systemet minst var 4'e månad för att datorn skulle kännas rapp.

Nu har jag köpt mig en ny Power Mac G5, eftersom den gamla G4'an lät som ett flygplan ungefär.. och jag har aldrig känt mig så nöjd med ett köp, glädjen med datorer kom tillbaka som jag inte har känt på länge.

Jag kanske låter som en religiös sektmedlem som knackar på dörren och vill läsa några rader ur en känd helig skrift, men jag är nog numera lika övertygad om att jag gillar Mac, som dom är om sin tro.

Tyvärr så måste jag använda PC på jobbet, förut gillade jag den men nu blir jag bara mer irriterad på den varje dag som går.
Det enda argumentet som jag helt och hållet köper är att PC är bättre för spel, det är den.. och inte marginellt heller. Men jag tycker ändå att spel egentligen gör sig bättre på en konsoll, så det är inget som bekymrar mig.

1
Bevaka tråden