Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Center till Umeå!

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Grafit annonserar i dag i Västerbottens Kuriren efter butiksansvarig till sitt Apple Center. Skall öppna i höst. Tjoho!

Ja, då är det sista hindret för flytt dit borta

Jag hittade inte annonsen på AMS som den såg ut i tidningen, men jag hittade denna:

Grafit söker personal; GRAFIT; Umeå; 050412

Grafits hemsida: http://www.grafit.it/

Yay! Äntligen.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-10-29 17:46

Applebutik i Umeå??

Vad har hänt med detta? Nu har hösten kommit och nästan vintern också, när öppnas det nån butik? Nån som vet?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-10-30 14:41

De ska enligt uppgift dyka upp en innan december

Först hette det i slutet av oktober, men jag tror inte att de öppnar i morrn. Ring till Grafit och tjata! Nåväl, huvudsaken är ju att de öppnar innan jul; lär nog gå en och annan iPod i julrushen.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-11-15 15:15
Ursprungligen av Tomas Svedgård:

Först hette det i slutet av oktober, men jag tror inte att de öppnar i morrn. Ring till Grafit och tjata! Nåväl, huvudsaken är ju att de öppnar innan jul; lär nog gå en och annan iPod i julrushen.

Såhär ligger det till:

Nästa onsdag (23/11) öppnar Grafit AppleCenter på Storgatan mellan en Pizzeria och en tatuerarstudio (Vet inte riktigt, bor ju inte i Umeå) (mittemot Victoria/MVG gallerian)

Med andra ord: Följ lukten av nybakad vesuvio och smärta/blod. Där emellan ska det lukta äpple. Där går ni in. Onsdag som sagt. Uppdaterar när jag vet tidpunkt.

Kanske ses där då?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2005-11-15 15:32

I denna tråd finns detaljerna kring öppnadet. http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=88961

Haha faan vad grymt

Blir kul att se.
Inte ofta jag är på den gatan, men det är ett bra läge.
Hoppas det kommer gå bra för dom.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-11-16 11:32

Rykten säger att det kommer finnas ett gäng minis till MKT förmånliga priser...

Ursprungligen av ocap:

Rykten säger att det kommer finnas ett gäng minis till MKT förmånliga priser...

Urs, jag gillar inte köer. Man lär få frysa häcken av sig för att få tag på en. Jag får nöja mig med min dyra mini Men det känns kul att det kommer en butik till Umeå iaf. Så man slipper känna sig så ensammen och förvirrad.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-11-18 17:14

På onsdag den 23:e klockan 17 kommer Oscar Bjers att klippa bandet.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-11-18 20:43

Som en tidig julklapp som räcker hela året (och förhoppningsvis lite längre)

Yay!

  • Medlem
  • 2005-11-24 11:18
Ursprungligen av Bonish:

Som en tidig julklapp som räcker hela året (och förhoppningsvis lite längre)

Yay!

Hörru du svåger, var du där? Och inte ringer till stackars mig och skvallrar alla detaljer. I så fall fy skäms!
Och om du inte var där, fy skäms en gång till för att du missar något sådant stort..

  • Oregistrerad
  • 2005-11-24 08:34

Tja, blir kul att få peta på Apple-grejer, men de har ju inte bättre priser än Umdac (AppleStore Education) om man är student...

Ursprungligen av attila:

Tja, blir kul att få peta på Apple-grejer, men de har ju inte bättre priser än Umdac (AppleStore Education) om man är student...

Någon gång i livet så ska man ju sluta på universitetet, och då kan man börja handla där.

Apple on campus är riktigt billiga.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-12-05 18:27

Idag har jag varit inne på Apple Center i Umeå. Trevlig liten butik med en tät ström med folk hela tiden. Kul att höra ungdomar komma in och berätta för polarna att en sån där iMac har vi beställt. iPods och Airport Expresser försvann via kassalådan med.

Yes!!

Senast redigerat 2005-12-05 22:06

Tycker lokalen är bra. Lagom stor för utbudet och den var fint inredd också. Skönt att ha en riktig mac affär i Umeå.

Var inne och frågade hur mycket en 1GB DDR2 minne kostade till min iMac, och det låg på 1800 kr inkl moms. Kanske lite dyrt?

DDR2 SDRAM PC4200 / 533MHz, 1GB
Macoteket: 1161 kr inkl moms + frakt
styggapojken.se: 970 kr inkl moms + frakt

Hon kan ju ha läst fel eller något eller att jag förstod henne fel.

Har inte hunnit besöka det själv faktiskt, var bortrest nyligt, så jag missade faktiskt att dom hade öppnat tills nån sa det för några dagar sedan.

Vore ju kul med lite bilder därifrån, ska se vad jag kan göra, men jag lovar inget.

Ursprungligen av Adrian B:

Har inte hunnit besöka det själv faktiskt, var bortrest nyligt, så jag missade faktiskt att dom hade öppnat tills nån sa det för några dagar sedan.

Vore ju kul med lite bilder därifrån, ska se vad jag kan göra, men jag lovar inget.

Finns iChat på två datorer där nere och affären är avlång och inte så stor så det borde inte vara några problem att använda en av dom. Kvaliten är en annan sak.

Jag besökte butiken idag:

http://www.99mac.se/index.php/comments/pa_besoek_hos_umeas_nya_macbutik/

Fotona är tagna med mobilen, så ha överseende med dom.

1
Bevaka tråden