Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

köptips - enkel mobiltelefon

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Existerar det överhuvud taget mobiltelefoner på marknadeen vars funktioner är enkla att sätta sig in i även för dom som inte är roade av att utforska alla vindlingar in ett grötigt menysystem?

Finns det mobiltelefoner som dessutom har stor och tydlig display, och knappsats, för folk som inte har en 20-årings örn-syn.

Nokia 3310? Funkar finfint för mig...

Ursprungligen av irrelogical:

Nokia 3310? Funkar finfint för mig...

lite väl små knappar för den tilltänkte användaren. Annars är det väl en rätt trevlig mojäng.

Nokia 1100 har knappt några funktioner alls. Funkar perfekt för min otekniske far.
Och eftersom det finns så få knappar går det knappt att misslyckas.
http://www.nokia.se/phones/1100/

Ursprungligen av beefcake:

Nokia 1100 har knappt några funktioner alls. Funkar perfekt för min otekniske far.
Och eftersom det finns så få knappar går det knappt att misslyckas.
http://www.nokia.se/phones/1100/

Hur funkar knappsatsen på en sån där? Av bilden å döma skulle knapparna kunna vara svampiga och odistinkta.
Det är viktigt att knapparna ger oomkullrunkelig respons.

Ursprungligen av David Slättne:

Hur funkar knappsatsen på en sån där? Av bilden å döma skulle knapparna kunna vara svampiga och odistinkta.
Det är viktigt att knapparna ger oomkullrunkelig respons.

Knapparna funkar bra och är lätta att trycka på, dom är mer hårda än svampiga.
Däremot är den där ON/OFF knappen lite halvknepig tycker jag, men det är den iofs på dom flesta moderna telefoner.

Jag kommer att få eld PGA mitt förslag, men jag tycker att Motorola RAZR är en bra basic telefon. Kameran suger, men displayen är trevlig, stora knappar, liten till formatet osv.. Och address boken funkar OKEJ så länge man ställer in allt rätt.
-Johan

Tycker min Sony Ericsson T630 fungerar bra .
Stor display (anser jag, men det e ju relativt) knapparna är i lagom storlek
Inte överdrivet mycket funktioner men dom viktigaste finns ju

Ursprungligen av davidjohansson:

Tycker min Sony Ericsson T630 fungerar bra .
Stor display (anser jag, men det e ju relativt) knapparna är i lagom storlek
Inte överdrivet mycket funktioner men dom viktigaste finns ju

problemet är att du är 16 år och har örnsyn och en fingertopskänsla som en 70-åring bara kan drömma om. Med det vill jag ha sagt att jag letar efter nåt med knappar som ni ungdomar skulle uppfatta som extrema blaffor och samtidigt som displayen förmodligen antingen ska vara en gammal hederlig monokrom sak med flytande kristaller eller senasta färgdisplaytekniken med 262.000 färger och duktig ljusstyrka SAMT möjlighet att öka font-storleken.

Ursprungligen av David Slättne:

problemet är att du är 16 år och har örnsyn och en fingertopskänsla som en 70-åring bara kan drömma om. Med det vill jag ha sagt att jag letar efter nåt med knappar som ni ungdomar skulle uppfatta som extrema blaffor och samtidigt som displayen förmodligen antingen ska vara en gammal hederlig monokrom sak med flytande kristaller eller senasta färgdisplaytekniken med 262.000 färger och duktig ljusstyrka SAMT möjlighet att öka font-storleken.

Jo tack det vet jag.. Men min farfar som är över 70 verkar inte ha några problem med denna när det gäller knapp storleken.. Men hade jag varit du hade jag gått ner till närmaste Expert lr något liknade ställe som säljer mobil telefoner och kolla runt och känt på dem.

Ursprungligen av davidjohansson:

Jo tack det vet jag.. Men min farfar som är över 70 verkar inte ha några problem med denna när det gäller knapp storleken.. Men hade jag varit du hade jag gått ner till närmaste Expert lr något liknade ställe som säljer mobil telefoner och kolla runt och känt på dem.

Det är naturligtvis ingen dum ide. Men innan jag gör sådana utflykter brukar jag ösa ur den bottenlösa teknikorienterade erfarenhetskälla medlemshorden på 99mac utgör!

Annars kan man ju leta efter någon gammal ericsson, typ ga628 som jag körde med ett bra tag. knapparna är riktigt rejäla, går nästan att använda med vantar, och finesserna är i princip obefintliga. Displayenär tvärr bara en enrads, så då får man väl leta reda på nån a-modell, min farmor hade en sån en gång i tiden. de är hyfsat moderna.

1
Bevaka tråden