Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iChat video på Macmini

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-11-09 09:25

Hur fungerar iChat video på en Macmini?

Grejen är den att när jag använder iChat för video och chattar med en som sitter på en gammal iMac globe (600 eller 700 tror jag det är, 768 i minne) så blir den tydligen väldigt seg i övrigt. För mig på en G5a 1,6 är det inga problem att jobba på som vanligt medan man chattar. Båda har Logitech Quickcam Pro 4000 med tillägget från Ecamm – och Tiger. Därför undrar jag hur det blir på en Macmini av enklaste sort.

  • Medlem
  • 2005-11-09 09:41

Flyttar från "Allt om mac" och passar på att förtydliga rubriken en aning.

Mod

  • Oregistrerad
  • 2005-11-09 09:47
Ursprungligen av Baron:

Flyttar från "Allt om mac" och passar på att förtydliga rubriken en aning.

Mod

Bättre.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-13 02:46

Jag kör iChat AV på Mac mini utan problem (annat än nätverksproblem ibland på internet).

Jag har den snabbare modellen, 1.42 Ghz med 512 meg minne. Det går hjälpligt att använda datorn till annat medans iChar är igång, typ surfa på webben. Har också Logitech Quickcam Pro 4000 med tillägget från Ecamm.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-13 19:30
Ursprungligen av kajetan:

Jag kör iChat AV på Mac mini utan problem (annat än nätverksproblem ibland på internet).

Jag har den snabbare modellen, 1.42 Ghz med 512 meg minne. Det går hjälpligt att använda datorn till annat medans iChar är igång, typ surfa på webben. Har också Logitech Quickcam Pro 4000 med tillägget från Ecamm.

Betyder hjälpligt att den blir väldigt seg då, eller kan du t ex öppna systeminställningar under tiden utan att den stannar upp?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-15 01:25

Jag kan göra allt, men det går slött. Jag kan öppna systeminställningar och rota, jag kan surfa på nätet även om sidorna innehåller flash-animationer, jag kan växla till dashboard och ser videon i backgrunden. Hela datorn går segt, men videon stannar inte upp. Det som tar längre tid verkar vara främst att starta program, ladda webbsidor, och sånt. Att scrolla i Safari när sidan väl laddats är inte så farligt. Inte flytta fönster runt på skärmen heller.

1
Bevaka tråden