Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tangentbordsbelysning bara vid mörker?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-11-13 13:50

När jag försöker sätta på tangentbordsbelysningen vid lite skumt ljus med F10 så visas ett "förbjudet"-tecken under raden av grad av belysning på den skuggade symbolen av tangentbordsbelysning som dyker upp på skärmen. Märker att belysningen bara går igång när jag håller över högtalargallren, d v s där ljus-sensorn sitter.

Har för mig att jag tidigare har kunnat ha på belysningen närsomhelst, inte bara när det börjar bli mörkt.

Hur ändrar jag det här? Tack för hjälpen önskar en newbee-macare...

Sätt eltejp över högtalargallren

Varför vill du ha dem igång hela tiden? Det måste ju dra mer ström?

  • Medlem
  • International user
  • 2005-11-13 18:42
Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Sätt eltejp över högtalargallren

Varför vill du ha dem igång hela tiden? Det måste ju dra mer ström?

dumm-kommentar från mig - i varje fall på tiBooken fans det en värmefläns (om det är så det heter...) under högtalargallret. vet inte hur det är på alBökerna (du kan kolla genom att testa värmen vid högtalargallret när datorn kör för fullt), men det kanske inte är så bra att tejpa för.

(eller har jag precis lyckats svara på en ironisk kommentar... )

  • Oregistrerad
  • 2005-11-14 06:51

Spelar väl egentligen ingen roll. Har bara för mig att det fram för någon vecka sen inte var någon issue, utan jag stängde av lampan när jag tyckte själv, inte när det blev ljust... Fram för individens makt!

Någon som har någon annan input?

  • Oregistrerad
  • 2005-12-05 20:47

Jag undrar också, lampgrejen slutade fungera igår. Har också en symbol för när man försökre stänga av och på skiten.
Har provat med ficklampa och allt. :/

*** Uppdaterat ***

Om man håller båda händerna och täcker båda sidor längst upp vid högtalarna så kan man få på det på dagen också.

Senast redigerat 2005-12-13 16:37
1
Bevaka tråden