Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pandora - radio för din smak

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Måste bara ge tips om en webbsida som kan vidga din musiksmak. Det är från ett projekt som heter Pandora. Man fyller i t.ex en artists namn eller en låt och vips skapas en radiokanal som spelar låtar i samma stil ... riktigt trevligt är det - http://www.pandora.com/

cool man!

det var en riktigt cool sida

Häftigt!

Och glöm inte att du kan ge tummen upp eller tummen ner till enskilda låtar vilket gör att den "lär sig" din stil efter ett tag...

  • Medlem
  • Tingsryd
  • 2005-11-12 14:02

Kanonbra!

...och det verkar funka också.

  • Medlem
  • Öland
  • 2005-11-12 14:08

fantastiskt!

älskar den redan...
4de låten var för mig ny (också artisten) och den fick snabbt tummen upp. klockrent

Ruggigt kul sak, fast den där snabbknappen för att handla på iTunes Music Store kan på sikt bli direkt förödande för ekonomin. Märkte att man även kan lägga till artister till sin kanal och få mer variation på utbudet.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-12 16:27
Ursprungligen av ohennig:

Ruggigt kul sak, fast den där snabbknappen för att handla på iTunes Music Store kan på sikt bli direkt förödande för ekonomin. Märkte att man även kan lägga till artister till sin kanal och få mer variation på utbudet.

Ja, jag tryckte flera gånger på iTMS-länken... men varje gång blev jag nekad köp eftersom skivorna inte fanns på svenska iTMS

Annars väldigt trevlig radio

Mm...men efter 10 timmar är det roliga över...fast det går komma förbi genom att rensa sin flash-cache men då tappar man sina favoritkanaler...

  • Oregistrerad
  • 2005-11-12 15:52

Det här är fantastiskt bra!! Den väljer ut musiken väl... känns som om Pandora känner ens tankar...

Ursprungligen av lilledanne:

Mm...men efter 10 timmar är det roliga över...fast det går komma förbi genom att rensa sin flash-cache men då tappar man sina favoritkanaler...

Är du riktigt säker på detta? Jag noterade att medans tjejens son använde min iMac (med mitt lösenord till Pandora) och jag loggade på Pandora med samma lösenord från köket (Powerbooken) så såg jag att han hade skapat fler stationer som jag inte hade skapat med mitt inlogg.. då borde väl dessa uppgifter inte finnas lagrade på någon av mina 2 datorer?

Ursprungligen av Olle@mac:

Är du riktigt säker på detta? Jag noterade att medans tjejens son använde min iMac (med mitt lösenord till Pandora) och jag loggade på Pandora med samma lösenord från köket (Powerbooken) så såg jag att han hade skapat fler stationer som jag inte hade skapat med mitt inlogg.. då borde väl dessa uppgifter inte finnas lagrade på någon av mina 2 datorer?

Du har rätt !! Sedan 3-dagar tillbkas verkar det vara gratis / bannerfinansierat !

http://www.techcrunch.com/2005/11/10/pandora-now-offers-free-option/

Grymt bra idé!
Fattar inte att ingen gjort det tidigare.

Fungerade väldigt bra fram till att jag gjorde en Kraftwerk-station. Spelar alldeles för mycket dunkadunkafjortismedstorahörlurar-musik

Hoppas den lär sig vad riktig elektronisk musik är efter lite "I don't like it" klick..

"At this time we are only licensed to offer Pandora music services to residents of the United States. Audio streaming regulations differ from country to country, and we are working on acquiring the proper licenses so we can legally offer Pandora outside of the United States. We require your zip code to confirm that you are a resident of the United States."

Det skyddet verkar inte fungera så bra, och tur är väl det

Kan ju meddela att ett malmöitiskt postnummer godkändes som zipkod när jag registrerade mig.
Det här är verkligen ett bra sätt att lyssna på musik, man får i princip bara bra låtar men är inte bunden till den egna skivsamlingen.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2005-11-13 00:08

Schyst!

Det här va schysta puckar, har bara testat lite som hastigast än men det verkar lovande.
Kul att det verkar finnas musik som inte bara ligger på topp-10 i Åhlenshyllan oxå

Fantastisk grej det där, men...

Hörde jag nån säga widget... ?

  • Medlem
  • 2005-11-13 01:18

Jag kan avslöja att det inte funkar i Explorer på PC. Ljudet hackar... På macen funkar det ju utmärkt. Märkligt.

  • Medlem
  • 2005-11-13 10:35

Har använt Panorama i några månader och det funkar kanon..!

Det finns en liknade gratis variant på http://www.last.fm/

Superunderbart *s*

Fungerar kusligt bra!!! Tusen tack Olle!

Ska kika mer finesser sen. Har sett nu att man ska registrera sig.

Kolla låtar här:

Rory Gallagher, It takes time

Road Kings, Walk on by

Luther Allison, Backtrack

Led Zeppelin, What is and what should newer be

Canned Heat, Let’s work together

Rory Gallagher, Country mile

The Band, Strawberry wine

  • Oregistrerad
  • 2005-11-13 13:42

Var 17 väljer man banneralternativet? Sidan ser likadan ut som den gjort den månaden jag har använt den, fast med uppmaningen att registrera om jag vill fortsätta lyssna.

Ursprungligen av Doktor G:

Var 17 väljer man banneralternativet? Sidan ser likadan ut som den gjort den månaden jag har använt den, fast med uppmaningen att registrera om jag vill fortsätta lyssna.

Du MÅSTE regga dig, men välj sen no thanks, så får du den med reklam och gratis.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-13 14:35

Aha, det löste sig sa kärringen som sket i badkaret. Tack pick-me-up.

Olle! TACK

YEES! Klockrent, exakt vad jag har önskat mig när man sitter och jobbar på maskinen
Tack Olle för tipset

PS
Påminner mig om ett Norskt radioprogram som hette "Pandoras Jukebox" som sändes på lördagar
Där spelades mycket bra musik
DS

MVHälsningar

Ramon Flodström

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-11-20 08:48

shysst radio stort tack!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-11-28 11:31

Tack vare litet tillägg i Firefox kan jag åter njuta av Rammstein och annat på Pandora. Media Hint som tillägget heter är väl inget tekniskt underverk (jag antar att den låter Pandora.com gå vi andra DNS:er?) men att få det fungera på 3 musklick är bra mycket enklare än manuellt byta DNS:er.

EDIT: Netflix tror visst jag är ute på nån resa...

TopGear gick från säsong 7-12 till 2-17 i ett nafs.

Senast redigerat 2012-11-28 12:10
1
Bevaka tråden