Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

2x2,0G5-PANG och ljusblixt - luktar ej bränt - trasigt nätagg?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-13 20:32

Hej,

Har haft min nya powermac 2x2,0GHz G5 i ca 7 veckor men idag gav den upp. Helt plötsligt så small det till rätt högt och jag såg en liten ljusblixt innifrån datorn. Ingen propp gick i lägenheten, det luktar inte bränt när jag luktade vid/på datorn och sen när jag öppnade datorn kunde jag inte se något särskilt som såg trasigt ut...

Någon som kan ge lite hints om vad det kan vara som gått sönder?

Ska ringa applestore imorgon och bli arg... har redan fått €100 i kompensation för att dom levererade datorn 3 veckor försent och lovade att datorn skulle skickas 2ggr utan att den faktiskt skickades. Får se om det går att få mer kompensation och en lagning nu då... SUCK, datorn är ju knappt använd

Det är nog nätaggregatet ja...
Synd när sånt händer, snacka med Apple och "TVINGA" dom att ge dig gratis reparation!!!!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-13 20:59

Varför skulle dom inte ge mig en gratis reperation? Bara gått 7 veckor, har väl ändå 1 års garanti

Ja, det är ju klart

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-14 08:21

Det lät på Apple som att det var just nätagget. Deras "speciella" avdelning som ska hjälpa mig öppnar inte förrän 09.00 så jag vet inte säkert ännu men det verkar som att dom kommer skicka ett nytt nätagg hem till mig så kan jag byta det själv.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-18 18:04

Jag är OTROLIGT nöjd med hur apple store hanterar dessa ärenden.

Måndag
Ringer applestore och berättar om problemet, blir vidarekopplad 3 ggr. Lite irriterad men kommer tillslut till någon trevlig kille som styr upp och ordnar så lanmaster ska ringa mig och komma överens om hur reperationen ska gå till. "dom ringer inom 2 arbetsdagar" säger han...

Lanmaster ringer mig efter 2 timmar och vi kommer överens om att dom kommer hem till mig och hämtar datorn. Ytterligare 2 timmar senare är lanmaster vid dörren och hämtar datorn.

Tisdag
Någonstans mellan 10.00 och 11.00 så ringer lanmaster och säger att datorn är lagad (det var för övrigt nätagget som var kaputt som man misstänkte) och vi kommer överens om att dom kan komma hit 16.30 då jag inte kunde tidigare. Ganska exakt halv fyra kommer dom och allt är nu frid och fröjd igen!

Min powerbook gick sönder i sommras (lower slot memory failre) och det sköttes ungefär lika bra! Jag tänker verkligen fortsätta köpa mina datorer genom apple store.

Precis samma sak hände mej och min PM G5 2x2,0 imorse. Jäkligt skönt att läsa att det bara är nätaggregatet! Jag har dock ingen garanti kvar. Vad kan en sådan reparation gå lös på hos en auktoriserad verkstad??

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-11-12 20:15
Ursprungligen av chaos_breed:

Precis samma sak hände mej och min PM G5 2x2,0 imorse. Jäkligt skönt att läsa att det bara är nätaggregatet! Jag har dock ingen garanti kvar. Vad kan en sådan reparation gå lös på hos en auktoriserad verkstad??

1000kr + arbetskostnad. typ..

fråga om du kan köpa nätagget löst då och byt det själv

Ursprungligen av bogg:

1000kr + arbetskostnad. typ..

fråga om du kan köpa nätagget löst då och byt det själv

Är det något man vågar sej på som halv-amatör?

Varför kom dom half fyra när du kunde tidigast 16.30? Det tycker jag var taskigt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-12 13:15

Hahahaha Alejandro Dom kom 16.30, jag skrev fel, heh

chaos_breed, jag tror det går på dryga tusenlappen

1
Bevaka tråden