Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Visa Info = Finder krasch

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-11-11 23:13

Har råkat ut för ett otroligt störigt problem igår och idag. Det är så att varje gång jag försöker visa info om en fil eller mapp, kvittar vilken, så stänger Finder av sig och startar om.

Det började igår, men jag har ingen aning om vad det beror på, då jag inte har gjort något speciellt, förutom att jag avinstallerade StuffIt Expander, som även det började krångla och vägrade starta utan att krascha med ett fel-meddelande direkt efter. Det kanske har något samband, men jag har svårt att se det.

All hjälp och alla tips är varmt välkommna, då detta börjar bli väldigt jobbigt.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-12 00:17

Vad kör du för OS?

  • Medlem
  • 2005-11-12 00:56

Tråden ligger under OSX så det är väl rätt uppenbart. -Dörån, har du provat att reparera behörigheterna?

  • Oregistrerad
  • 2005-11-12 01:00

10.4.3 är versionen.

Jag har provat det ja, utan resultat. Likaså har jag provat att genom Cocktail köra cron-scripten, men de hjälpte inte heller...

provat radera com.apple.finder.plist ?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-11-12 13:59

Det uppenbara, har du skippat Uptime-prestigen och startat om datorn?

  • Oregistrerad
  • 2005-11-13 15:04
Ursprungligen av Gunnar B:

Det uppenbara, har du skippat Uptime-prestigen och startat om datorn?

Ja.

Ursprungligen av Kalliban:

provat radera com.apple.finder.plist ?

Ja.

Inget av följande hjälper...

Ursprungligen av dörån:

Har råkat ut för ett otroligt störigt problem igår och idag. Det är så att varje gång jag försöker visa info om en fil eller mapp, kvittar vilken, så stänger Finder av sig och startar om.

Jag har samma problem, men hos mig uppstår det då och då när jag högerklickar i finder...

Jag har en macbook pro 2,16 med senaste tiger - och har kört både onyx och techtool pro utan att bli av med problemet.

Nån mer som har en idé?

  • Medlem
  • Solna
  • 2007-10-14 00:53

Jag Har Lösningen Vänta Ska Hitta Min Länk....

  • Medlem
  • Solna
  • 2007-10-14 00:55
Ursprungligen av Abbe83:

TACK! Det verkar nästan för bra för att var sant, det funkar klockrent.
Dessutom är den där sekundens fördröjning vid högerklick, som jag förut hade, borta nu!

Grymt - Jakob

  • Medlem
  • Solna
  • 2007-10-14 12:04

Inga problem jag vet hur mycket jag själv led av den där förbaskade filen som ställde till massa problem

1
Bevaka tråden