Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur har du det på jobbet?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är lärare så jag jobbar alltså inom skolan, igår fick jag två riktigt otrevliga mejl.

<citat>
From: xxx
Date: onsdag 9 nov 2005 16.03.47 GMT+01:00
To: olof kanelbulle mac.se

din mammas fitta luktar bajs hahahahahaha gå och knulla din flickvän som luktar bajs jag hoppas din mammas fita luktar bajs haahahahahahaha din bög jävel...
någon ifrån 9E hahahahaha eller9B bög jävel

_________________________________________________________________
Auktioner: Tjäna en hacka på gamla prylar http://tradera.msn.se</citat>

Jag har censurerat personens mejl för jag tycker att det är osjysst att lämna ut det

Det är många personer som stöter på riktiga idioter inom jobbet, men ibland tror jag att vi lärarare är en ganska uttsatt grupp.

Jag ville bara skriva av mig lite, hur är det inom andra yrken?

Nej, eh inga såna mail på mitt jobb. Men om du backar ett steg från påhoppet så fundera på om du gjort något som lillchippen känt sig kränkt av?
Eller så är han bara pubertertsfjantig och tycker sig vara jättetuff nu.

JAg är väldigt noga med att inte kränka eller så. Det är nog bara så att någon stör sig på mig vilket jag definitivt kan leva med.

/Olof

Det är nog rätt inställning, det kanske inte är alls någon från de nämnda klasserna. Det bästa är nog att låtsas som mailet fastnade i SPAM-filtret.

Shit mannen, inte ska du oroa dig över sånt där! Det där var ju inte ens riktat mot någon speciell.. bara en massa fula ord om o om igen. Det finns plenty som tycker du är skön ändå så några elakingar klarar du

Om du jobbar som högstadielärare så får du vänja dig med risken att ibland bli kallad för diverse otrevliga saker, tyvärr.
I det är fallet skulle jag gissa att det är någon "jättetuff" fjortis som skickat mailet (och förmodligen går h*n inte i 9E eller 9B)

Om jag vore lärare (och inte elev) skulle jag antagligen slänga ett sådant mail på en gång och inte bry mig mer om det.
Som lärare får du bli van vid att antingen vara älskad eller hatad av sina elever (och i vissa fall att vara något mittemellan)

Mitt inlägg ser inte så bra ut men jag är väldigt trött och orkar inte skriva det bättre...

hehe...jag tog inte det så hårt heller faktiskt. Jag skrattade mest åt felstavningar osv. Killen går inte ens på skolan längre.

Det är riktigt kul att vara lärare!

1
Bevaka tråden