Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DarkCastle var det enda dataspel jag var bra på!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Heter Patrik och är bosatt i Madrid sedan början av tvåtusentalet. Har varit relativt bortkopplad ifrån allt vad data och IT heter ända sedan 80-talet då vi hemma hade några mackar. Införskaffade en 14tums iBook i somras. Använder huvudsakligen ordbehandlingsprogram men har även haft en del kul med iPhoto, iMovie samt iVideo. Och det obligatoriska trixandet med iTunes och mini-iPoden förståss.. Spelar inte dataspel, har medvetet undvikit dem, pga risken att bli fast i dygn framför skärmen. DarkCastle och DarkCastle2 var mina favoritspel, de enda jag överhuvudtaget varit hyfsat snitsad på. Går det att få tag på de gamla svartvita versionerna? Andra favoriter var DejaVu, The Uninvited och Shadowgate.

En fråga: Jag köpte en "Video Adapter" på en officiell Macbutik här i Madrid och därefter en kabel i en vanlig el-affär att koppla mellan adaptern och TV'n. Men bilden blir bara svartvit och jag lyckas inte ändra på detta. Någon som vet vad detta kan bero på? Kan det vara kabelns fel?

Med vänliga hälsningar,
Patrik

  • Oregistrerad
  • 2005-11-10 21:12
Ursprungligen av patrikmadrid:

En fråga: Jag köpte en "Video Adapter" på en officiell Macbutik här i Madrid och därefter en kabel i en vanlig el-affär att koppla mellan adaptern och TV'n. Men bilden blir bara svartvit och jag lyckas inte ändra på detta. Någon som vet vad detta kan bero på? Kan det vara kabelns fel?

Nu vet inte jag vad de har för färgteve-standard i Spanien, men förutsatt att de har PAL så kan det bero på att du har bildsignalen ut i NTSC-läge. Det ändrar du i bildskärmsinställningarna. (Systeminställningar->Bildskärmar)

Om du har en ny TV så du möjligtvis ändra i TV-menyn också vilken signal den ska ta emot.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-11-11 14:30
Ursprungligen av Anders Täpp:

RTDC är buggigt som få, tyvärr.

Det är ju fortfarande på betastadiet.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-11 16:17

Tjena Patrik.
Jag har också letat efter Dark Castle (kan fortfarande höra skrien från de där svarta fåglarna), tipsa gärna mig om du hittar det!
/z

1
Bevaka tråden