Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Router till 24 Mbit/s

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Klarar en vanlig router 24 Mbit/s eller finns det flaskhalsar
om,,, vilken router är bäst när man kopplar upp genom PPPoE,
jag har funderingar på att hoppa på Glocalnet 24

Hans

Det beror på om routern klarar 10 Mbit/s eller 100 Mbit/s. Det flesta klarar 100 Mbit/s, och ska då inte bromsa uppkopplingen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-11-09 22:43

Fast det där med 100mbit-port ska man ju ta med en nypa salt.

Jag har en 3com-router (med 10mbit-port) som ska klara 10mbit upp/ner. Med min 10mbit lina (10 upp/10 ner), så kan routern max dra ur 10mbit totalt, dvs tex ladda ner 7mbit och ladda upp 3mbit samtidigt.

Det de ska kolla på den router du är intresserad av är vad den har för "throughput" mellan WAN- och LAN-interfacet. Går säkert att hitta på tillverkarens hemsida.
Jag har inte sett någon "hemmarouter" med 100Mbit/s i throghput...
Har för mig att min NetGear WGT634U har kring 30Mbit/s.
Min 3Com Office Connect hade kring 8 vilket blev en propp när jag uppgraderade linan.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-11-09 22:44

precis det jag försökte säga

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-11-10 14:45
Ursprungligen av ./Stefan:

Min 3Com Office Connect hade kring 8 vilket blev en propp när jag uppgraderade linan.

Testat att firmwareuppgraderat?

Min 3Com OfficeConnect klarar över 40MBit full duplex. Testade genom att jag satt den internt mellan en dator och resten utav nätverket. Och ftpade över.

Däremot har 3Com OfficeConnect lite skumma problem med UDP ibland, den får för sig att droppa alla UDP-paket i 3-4sekunder någon gång i veckan. Det är mjukvaruproblem. Det är förbättrat lite sedan senaste firmwaren, men fortfarande ett problem.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-10 01:38

Linksys ADSL2-routrar rekommenderas. Sitter själv på en just nu.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-11-10 15:35

Sen att OfficeConnect är ett allmänt namn för alla 3coms SOHO-produkter är inget du tänker på sidde?

1
Bevaka tråden