Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med medföljande installationskiva!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-11-10 02:20

Hejsan.

Har precis formaterat om min älskling med Mac OS X Tiger och tänkte slänga in lite iLife m.m. på den från den medföljande installationsskiva (Mac OS X Panther) när jag ska trycka på Bundled Software ikonen så öppnas allt som vanligt och helt plötsligt säger den att packetet är skadat så det går inte fortsätta!

Är det någon som vet hur man kan åtgärda detta fel, eller få tag på en ny skiva?
Väldigt tacksam för svar då jag vill få in allt smått och gott Apple erbjuder.

Pga av ditt inlägg så tog jag fram min Pantherskiva som följde med datorn och försökte installera Bundled software nu när jag har Tiger, men fick samma fel som dig.
Det är ju underligt eftersom alla andra installationsprogram till Panther verkar fungera i Tiger.

Kanske Apple har lagt in nåt skydd så att det bara går att installera om man har den versionen av
OS:et för att man inte skall kunna installera Bundled software på vilken dator som helst.

I sådana fall är det återigen så att kopieringsskydd drabbar de ärliga konsumenterna i slutändan.

Finns två sätt att göra detta. 1) installera panther med iLife och allt annat, sen uppgraderar du till Tiger. 2) Prova Pacifist (http://www.charlessoft.com/) som kan dra ut enskilda paket ur .pkg paket (t.ex. en installationsskiva.)

Du har helt rätt. Testade att ladda ner Pacifist. Det gick alldeles utmärkt att installera OmniGraffle nu.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-11-10 12:34

Jäkligt konstigt tycker jag då den medföljande installationskivan till Mac Mini funkar att installera Bundled software på Mac Mini fast man har installerat Tiger.

1
Bevaka tråden