Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stulen Powerbook

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon lyckades sno min tre månader gamla Powerbook (12"/1.5/768/60) under de trettio sekunder den var obevakad i en busskur på Arlanda i fredags. Det är ganska meningslöst att gå igenom detaljerna kring det hela så jag tänkte gå rakt på sak och referera till mitt serienr:

4H515046RJ6

Det finns en del skrapmärken på skruven som man behöver snurra för att kunna uppgradera minnet, jag är inte direkt händig med skruvmejslar Hittar någon den så kan ni skriva i tråden eller höra av er via PM för hittelön.

För övrigt kan jag bara rekommendera att ni gör backup'er på era viktigaste dokument, lösenordsskyddar OS X (något som jag ej hade gjort), och kanske t.o.m. använder er av Timbuktu - ett program som kan ringa upp dig med hjälp av fjärrkommandon ifall du nu skulle råka bli drabbad. Man kan även ringa Apple support och uppge att ens dator blivit stulen utifall tjuven skulle få för sig att ringa Apple support för att få hjälp med att få igång din stulna dator.

Timbuktu finns här: http://www.netopia.com/software/products/tb2/mac/

  • Oregistrerad
  • 2005-11-07 21:13

Fy fan för tjuvar, finns inget värre!

Inte nu igen.....hoppas hursomhelst at du får tillbaka datorn hel.
me nmå jag fråga varför du lämnade din fina dator så länge obevakad?

Var tvungen att lämna två resväskor i bussen som stod cirka hundra meter bort, glömde då helt att Powerbook:en stod obevakad i busskuren. Sånt händer, se bara till att vara extra vaksamma då ni springer omkring med era kära Mac:ar kids

  • Oregistrerad
  • 2005-11-08 13:45

usch, jag somnade på barcelonas flygplats med min kära pb vidöppen bredvid mig. tyvärr var det lite alkohol med i bilden med, troligtvis ett av de mer dumma sakerna jag gjort. lyckligtvis var den där när jag vaknade. och ja jag missade planet med.

Hoppas du får tillbaka din PB och att tjuven blir ordentligt straffad! Jag skulle bli grymt ledsen om någon snodde min PB15...

EDIT: Datorn kan ju med stor sannolikhet hamna på Blocket eller liknanden så kolla där ofta och om någon verkar misstänkt; ring och låtsas vara köpare och vilja kolla på datorn eller något.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-11-10 03:06
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-10 03:55

Killen är uppenbarligen i behov av pengar, då han annonserar på fler ställen...

http://forum.macworld.se/index.php?showtopic=23532

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-11-10 15:54

Behöver ju just inte vara honom, eftersom i hans sign står det att han har en sådan.. Men jag menar.. Visst kan det vara så. Helt bedrövligt att folk inte kan hålla fingrarna i styr på våra fina Macar.. Beklagar.

1
Bevaka tråden