Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Behöver hjälp med programmet mail.

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag undrar om det går att fixa så mail tar bort meddelanden på servern där jag har mitt account. Är det nåt som går att fixa? Isåfall skulle nån kunna hjälpa mig? Är det inget på mail o måste fixas på internet?

  • Oregistrerad
  • 2005-11-09 08:03
Ursprungligen av jippoblade:

Jag undrar om det går att fixa så mail tar bort meddelanden på servern där jag har mitt account. Är det nåt som går att fixa? Isåfall skulle nån kunna hjälpa mig? Är det inget på mail o måste fixas på internet?

Mail/Inställningar/Konton/[aktuellt konto]/avancerat/kryssa i rutan "radera kopia från servern efter att ett brev hämtats"

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-11-09 08:06

Vet inte riktigt vad du menar med den sista meningen, men under inställningar i Mail kan du välja konto. Under konto finns tre flikar en som heter avancerat och under den fliken finns möjlighet att välja att meddelanden raderas på server efter nedladdning till dator.

Tvåa som vanligt

Tack för hjälpen!

Bara att det inte funkar!?

Det beror kanske på mailservern. När programmet mail vill ta bort ett meddelande från servern, skickar den kommandot DELE <meddelandenummer> till servern. Det är inte alla pop3-servrar som bryr sig om detta, vissa, tex. Novell GroupWise, ignorerar detta totalt.

men det står ingen sån där knapp

1
Bevaka tråden