Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ännu en nying

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-11-08 23:46

Hej samtliga! Heter Marie, är gammal macanvändare och har nyligen köpt en macmini. Mest för storlekens skull, som i det här fallet har betydelse. Jag har alltid varit nöjd med mac, främst av det skälet att den varit omöjlig att krascha, men min lilla mini har varit ett osäkert kort och det dröjde inte länge förrän den säckade ihop. Ingen förstod någonting. Allra minst jag, som kunnat vara så oteknisk tack vare macens pålitlighet.
Vid andra tillfället, blott två veckor senare skickades den till Apples egna tekniker, som fann att det var fel på loginpreferensen och fixade det. Emellertid upphörde inte problemet, den rasade gång på gång, men nu hade jag lärt mig att trycka på shift för att komma förbi "safe login", tror jag det kallas.
Nu har jag skippat loginfunktionen och sedan dess inte haft flera ras. Så jag hoppas det förblir så.
Detta berättar jag för att jag naturligtvis blev lite besviken - trots åtgärdat fel så funkar det inte som det ska - och ifall någon annan drabbats av liknande.
Jag får leva utan login, men det går det också, macägare kommer jag nog alltid att förbli ändå!

Hej och välkommen.

Du ska inte behöva starta om i "Säker start! varje gång du startar.

Om det nu är något fel på din Mac, som gör att inställningsfilen till login-rutan blir korrupt ska den du har köpt din Mac av se till att fixa det åt dig eller så ska du få en ny Mac.

Ring och tjata på Apple eller vem du nu har handlat av tills de fixar felet ordentligt eller tills du får en ny Mac mini!

  • Medlem
  • Tingsryd
  • 2005-11-09 13:34

Vilken härlig inställning!

Kul att du inte gick in i väggen trots problemen... Självklart har Macen brister men det finns ett djupare värde här som oinvigda inte förstår!

Grattis till switchen!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-09 21:04

Du har haft rejäl otur. Vem har du köpt datorn av? Ring och kolla med dem om de inte kan fixa till detta. Borde de kunna bjuda på tycker man. Har du köpt den direkt från Apple så ring och tjata på dem precis som thevil säger. Om den varit inne en gång så är det viktigt att den fungerar, för inte är din tid gratis ellerhur?

Välkommen!

1
Bevaka tråden