Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

It's ASP, you schmuck!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Undviker helst att använda PC:n, även om jag har en just för ASP-utveckling.

Är det någon som vet något matnyttigt om att exekvera ASP via OSX Apache-servern? Finns det något tilläggspogram eller så? Skulle vara skönt att köra även det på macen.

Jag tror det är många som önskar den möjligheten.

Jag har inte sett någon. Det finns en webserver som heter MacASP men det är inte samma som vanligt ASP.

Om det funkade skulle Macen kunna flyta in ännu bättre i en windows-dominerad värld.

Jo men visst finns det väl ett program från Chilisoft som kör ASP-kod på apache servrar!?

  • Oregistrerad
  • 2002-10-08 09:42

Chilisoft-tolken fungerar inte, och verkar inte heller komma att fungera, på OS X. Däremot finns det iASP som verkar funka http://www.stryon.com/products.asp?s=1 .

Varför går det inte att utveckla ASP på Mac och lägga upp filerna på en Win med IIS och testa där?

En PC kostar ju inte mycket.

/Ola

  • Oregistrerad
  • 2002-10-08 14:01
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Taz_1999:
Varför går det inte att utveckla ASP på Mac och lägga upp filerna på en Win med IIS och testa där?
/Ola

Visst, det kan ju inte vara några problem. Jag behöver själv en sådan lösning, då allt färre verkar vilja stödja min MS InterDev som jag alltid använt för att utevckla ASP-applikationer på IISer.

Någon som kör UltraDev som ASP-utvecklingsplattform?

Japp...Vi kör UltraDev och har en IIS webserver. Det funkar alldeles utmärkt, men jag skulle ändå vilja kunna köra ASP på Macen.

Jag kör idag UltraDev 4 via Classic, men snart är det MX är det tänkt. Någon som bytt från UltraDev till MX?? Är det något man saknar eller har MX hela paketet.....

Med anledning av diskussionen ovan. Skälet till att jag ställde frågan är naturligtvis inte för att hosta någonting på macen, utan att kunna utveckla och testköra innan man lägger ut det skarpt. En liten simulator borde ju egentligen inte vara någon stor grej, ASP eller VB-kod är ju inte precis rymdteknologi (rocket science). Troligtvis är det väl som vanligt att vi macanvändare är för få, om än naggande goda...

Det går ju alltid att köra med VPC eller en begagnad PC. Det är ju tämligen ekonomiskt försvarbart och funkar utmärkt.

Men funkar inte någon av de ovan nämnda?

iASP tex ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-29 16:32

It´s PHP you schmuck!

asp2php

Programmet konverterar ASP-kod till PHP. Funkar kanske inte perfekt alla gånger, men ändå. Vi har satt upp ett webbgränssnitt för programmet här för den som vill testa!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-29 16:45

Cool! Tipsa IDG och Computer Sweden vars ASP-baserade webbplatser *SUGER*!

1
Bevaka tråden