Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya Powerbook G4 17"

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av hansfilipelo:

Det är lite utav en myt att diskar med högre varvtal drar "mycket" mer ström. Skulle jag köpa en PowerBook 15-eller17" så skulle jag köpa med 7200 varsdisk, bättre prestanda mot nästan ingen skillnad i strömmåtgång.

Aha. Ja jag har sett folk som påstått att de inte har någon speciell påverkan på batteritiden, fast jag vet inte om jag sett några tester med fakta svart på vitt. Men kanske Barefeets har gjort ett sådant test?

  • Oregistrerad
  • 2005-10-20 12:28

helt off topic nästan....
Skulle det påverka en PB 12" negativt om man smällde in den nya dvd brännaren i den?

  • Medlem
  • International user
  • 2005-10-20 15:13

När kommer ATIs Radeon x700 i Powerböckerna?

X800 blir väll ändå nästa generation.

Ja jag hoppas då jag blir nöjd, beställt 17" så fort den nya updateringen kom, körde 7200 disken såklart eftersom jag jobbar uteslutande med film vore det fint om den interna disken inte var lastslö..
Annars så sitter jag bara på fingrarna å väntar, hatar att man ska behöva vänta på nya prylar! En vecka idag...

  • Medlem
  • International user
  • 2005-11-08 23:14

Jag tycker nästan PB 12" med sina 1024x768 pixlar börjar vara max vad jag kan titta på utan att det blir ansträngande, och de nya 15-tummarna har ju fler pixlar per tum. Nån som har jämfört?

Bevaka tråden