Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken Web-läsare?

Tråden skapades och har fått 48 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Vilken Web-läsare använder DU?

Firefox. Borde du inte haft med den som ett alternativ?

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-11-08 11:48

Firefox.
Instämmer med Krstofer

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-11-08 12:00

safari

Camino så klart

Nu är 1.0 beta 1 ute.
http://www.caminobrowser.org/

Firefox...
Skönt att kunna köra samma webbläsare även om man sitter på andra system

Opera och Firefox

Hittills mest Safari för surfande och Firefox för utveckling. På senaste tiden har det blivit mycket Flock. Samma kod som Firefox (och med WebDeveloper-extensionen) men inte lika ful.

Michael

Mac: Safari
PC: Firefox

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-11-08 15:51

Använder Opera och ibland Safari...
Men Opera är lättsamt, finns till alla system och är snabbt som fan.

Underbar!

Ursprungligen av Sidde:

Använder Opera och ibland Safari...
Men Opera är lättsamt, finns till alla system och är snabbt som fan.

Hej Sidde!

Håller fullständigt med dig. Efter att jag hade läst din och några andra kommentarer här så bestämde jag ladda ner Opera och testa.

Jättebra webbläsare! Enkelt att använda också, då många snabbisar är samma som sen förut.
Fifigt att kunna förstora lite i taget.

En sida gick ner dock ganska snabbt, men det måste vara något fel eller vara extremt tungtrotad, för det går inte ens att logga in där på många andra webbisar.
www.thebar.com

Prova gärna någon som har tid och lust och gillar drinkar *lol*

  • Oregistrerad
  • 2005-11-08 16:21

Firefox

Safari, Firefox

Netscape med Handelsbanken...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-08 16:53

Safari

Om något inte funkar: Netscape

Jag rör inte Explorer, den kraschar ändå hela tiden....

Ursprungligen av Tobias Thor:

...Är det någon som fortfarande använder Explorer? :eek:

MVH/ Tobbe

Min morbror använder bara Explorer, trots att jag försökt övertala honom att skaffa firefox. För övrigt håller jag med Kristofer.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2005-11-08 17:32

Safari och Camino där Safari ej fungerar.

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2005-11-08 17:38

Safari & Camino
(FSB funkar ej längre i Safari... funderar på att byta bank om de inte fixar det snart)

  • Medlem
  • Skara
  • 2005-11-08 18:13
Ursprungligen av oskich:

Safari & Camino
(FSB funkar ej längre i Safari... funderar på att byta bank om de inte fixar det snart)

Kanske enklare att byta browser?

  • Oregistrerad
  • 2005-11-08 18:19

safari absolut..är nog den bästa webbläsaren som jag har stött på...använder också opera och camino

Safari för det mesta, och Firefox i undantagsfall.

Jag testade nya Camino idag. Mycket trevlig! Den kanske kommer att bli mitt alternativ till till safari i fortsättningen.

Har använt både Firefox och Camino en hel del, men kommer alltid tillbaka till Safari.

  • Medlem
  • 2005-11-08 21:03
Ursprungligen av Leif Karlsson:

Har använt både Firefox och Camino en hel del, men kommer alltid tillbaka till Safari.

Samma här. På jobbet är jag hänvisad till Mozilla en vecka till. Sedan blir det systembyte.

Mac: Opera, Safari
XP: Opera, Firefox

IE går fetbort och har så gjort sen skräpet lanserades.

Safari oftast, mest för den är snyggast med mest clean design, har bäst stöd för CSS och en stark anledning är också sättet den visar RSS-nyheter på, vilket inte finns default i någon annan browser.
Enda nackdelen är att den ibland känns enormt långsam och då hoppar jag över till Firefox.
Dock installerade jag Camino igår och testkör den nu, har bara märkt att den buggar lite med vissa Flashanimeringar, annars verkar den precis som Firefox, vilket är betyg godkänt. Men saknar RSS-läsaren som Safari har.

Alla! Mestadels blir det Safari eftersom jag känner mig mest "hemma" där, men på sistone har jag kört Flock rätt mycket. Den är baserad på Firefox men fullproppad med funktioner för "social browsing", t.ex. är bokmärkena synkade mot del.icio.us och det finns ett inbyggt verktyg för att posta till sin blogg! Elegant, macigt gränssnitt dessutom, och som en bonus hanterar den rss på ungefär samma sätt som safari.

Camino är riktigt bra

Bytte till camino idag. funkar bra och är snabb. Firefox är ju så segt. Plus att med safari visade sig min hemsida helt annorlunda från vad den gjorde i alla andra webläsare. Den var helt annorlunda. Så nu kör jag camino. Vet någon varför safari är annorlunda?

Som jag tror även Baron menade, man kan ju köra Mozilla "ren", dvs referensversionen eller vad det kallas. Jag håller visserligen på att fasa ut den för Firefox, men ändå. Dessutom kör jag WamCom på en maskin.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-02-17 14:23

Har börjat använda Firefox nu, när jag hittade en lösning för att hantera RSS i den som funkar någorlunda.

Jag uppdaterade tråden med ny rubrik och fler valmöjligheter i omröstningen - rösta gärna på nytt!

Safari med SAFT-plugin samt SafariSpeed.

Tillika använder jag Uno för att få ett cleant utseende (jag avskyr brushed metal!)

Bevaka tråden