Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Web-baserad ftp-lösning? Help

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-11-08 16:27

Jag letar efter nån PHP/MySQL-lösning för att kunna dela ut konton till min ftp-server via web-läsare. Jag har väldigt dålig koll på programmering men tänkte om det fanns nåt färdigt (och gratis).
Vad jag behöver kunna göra är:
 Administrera konton
 Ha en statisk ftp-adress som jag ställer in för resp användare
 Användarna skall kunna ladda upp och ner från "sina mappar" på servern.

Har hittat diverse skräp och även en del bra saker men oftast bara rena uppladdningsscript eller ett virtuellt ftp-program eller upp och nedladdning utan lösenordsskydd. Har sneglat lite på E-Uploader Pro. Nån som har koll?

--

Rumpus ftp server har en sådan tjänst ibyggd i sig, den servern kostar visserligen pengar men fungerar bra både via webb och ftp.
Men det kanske var vad du ville höra...

  • Oregistrerad
  • 2005-11-08 16:49

Det är i och för sig en bra idé. Jag är snarare ute efter något till mitt Hotell på Loopia (Unix)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-08 21:54

pherson,

Hur många användare handlar det om!?

Hur mycket data kan det handla om!?

I Loopias abonnemang ingår funktionen att lösenordsskydda mappar/kataloger, där du som admin ansvarar för att lägga upp dessa konton & sätta upp dessa mappar.

Läs mer på Loopia Kundzon,

-Torkel

  • Oregistrerad
  • 2005-11-08 23:06

Jag drog samma fråga till Loopia, deras svar var att enda lösningen är att ha flera ftp-konton. (=kostar onödiga pengar). Var under Kundzon menar du att det kan finnas?

  • Oregistrerad
  • 2005-11-08 23:06

Ah, vänta jag kanske hittade det. Hör av mig. Tack så länge

  • Oregistrerad
  • 2005-11-08 23:18

Jä! Det gick ju jättebra att lösenordsskydda mappar, då är ju nedladdningen löst, tack! Hade varit en extra bra bonus om man kunde ha ett huvudlösenord som funkar på alla mappar men det kanske är over-kill... Då är ju bara frågan hur man löser själva uppladdningen för respektive användare/mapp, känns kanske lite omständigt att ha php-fabrik i varje mapp, men det kanske är den enda lösningen. Något tips på nån bra, lättkonfigurerad php-variant uppladdning då?

1
Bevaka tråden