Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hotmail+Mail?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-11-07 20:51

Tjena

Har precis fått hem min spliter nya ibook, vilken lycka
Tycker att den funkar hur fint som helst med ett undantag.
Jag vill använda min hotmail i det medföljande mailprogramet. Har surfat runt lite här på forumet och kommit fram till att jag behöver installera en lite insticks modul, den här är det jag har använt: http://mac.softpedia.com/get/Intern...il-plugin.shtml

Men när jag ska lägga till mitt konto så hänger den sig när den ska kontrolera inkommande serven för post.
det går inte att komma vidare därifrån och det enda som hjälper är att tvångsavsluta mail.
Är mycket tacksam för all hjälp som kan fås.

Alla tycker att man ska byta till gmail, är bredd att hålla med problemet är att jag får en massa mail till hotmailen som är viktiga(förutom all spam) därför skulle jag behöva ngt sett att ha ett autosvar till alla inkommande mail att jag har bytt mail allternativt att hotmail vidarebefodrar alla mail.

Eftersom datorn är helt ny kör jag tiger.

Hampus

Hmm...

Vad jag vet så ska det inte gå att ansluta med ett epostprogram till hotmail om man inte köper till hotmail plus (eller vad det nu heter). Tror att även funktionen med att autosvara kommer med då. Innan fanns det en funktion för att automatiskt vidarebefodra mail, men jag hittar den inte längre. (håller på att göra samma flytt som du). Insticksmodulen förstår jag inte vad den skulle vara till, i mina ögon och öron så borde det funka ändå, om man bar aköper till tilläggstjänsten.

Ack, detta Microsoft!

  • Medlem
  • 2005-11-25 22:08
Ursprungligen av irrelogical:

Hmm...

Vad jag vet så ska det inte gå att ansluta med ett epostprogram till hotmail om man inte köper till hotmail plus (eller vad det nu heter).

Det går i Entourage. Det är till och med ett av alternativen när man skapar nya konton; pop, imap eller hotmail. Jag tror till och med att det var så redan på Outlook Express-tiden.

Hotmail i entourage

Ursprungligen av Baron:

Det går i Entourage. Det är till och med ett av alternativen när man skapar nya konton; pop, imap eller hotmail. Jag tror till och med att det var så redan på Outlook Express-tiden.

Entourage funkar för mig också, med mitt gamla Hotmail-konto som jag har haft länge nu (inte plus-konto). Däremot kan jag inte lägga till min flickväns konto som hon nyligen startade, felmeddelandet som jag får är att det krävs ett plus-konto.

Jag har också försökt ta in hotmail i Mail-programmet men utan lycka. Så nu använder jag helt enkelt inte hotmail längre. Finns bättre tjänster. Dumt om man inte kan vidarebefodra mejl... vad tänker de på?

Pengar? De tar ju betalt för tjänster som är gratis hos till exempel gmail. Jag tror att huvudanledningen till att folk använder hotmail är att inte alla vet att man kan koppla vilken mail som helst till msn. Dessutom så är det ofta ett standardval när det gäller webmail... tyvärr.

  • Medlem
  • 2005-12-10 12:25

Vad använder man för mailservrar till ett Hotmailkonto?

jag registrerade mig på izymail, tog 3 sekunder. Då kan man även få ner hotmail in i iphonen!

Ursprungligen av wilhelmsson:

jag registrerade mig på izymail, tog 3 sekunder. Då kan man även få ner hotmail in i iphonen!

Avreggade mig från hotmail och kör numera enbart gmail, funkar i stationära Macen och i iPhonen utan några som helst problem.
Hotmail strulade mkt med inloggning som "cirklade runt" (redirect) mellan 2-3 sidor...men aldrig loggade in.

Lustigt !
En tråd som fortsätter 2 1/2 år senare. "Dör" aldrig trådar ?

Gmail fungerar i iPod Touch också och i mina Mac:ar förstås samt på min startsida
iGoogle.

"old threads never die" - låter som en Western jag vill se...

Annars är väl detta : http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/18189 en klassiker för att tanka hotmail till mail.app? (och all annan http mail!)

Mvh

(länken i första inlägget fungerar inte, men det är/var kanske samma??)

Jag vet inte hur det är för er, men jag personligen har aldrig fått httpmail-pluginen att fungera i Mail.

1
Bevaka tråden