Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur föra över program till extern hårddisk?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-11-07 17:01

Hur gör man när man ska göra en backup på sina program mm till en extern hårddisk? Är det själva programikonerna i "program" menyn som jag drar eller kopierar över trill den externa?

I princip ja. Det beror en del på vad du har för program. Somliga kräver en mer omfattande installation, och lägger resurser i din Library-mapp och ibland på andra ställen. Microsoft Office är det mest förfärande exemplet på ett sådant program.

Andra är inte mer krångliga än att det räcker att dra programsymbolen från programmappen (/Applications) till en extern hårddisk.

Jag brukar spara installationsfilerna, de man laddar ner som har dmg som filtillägg. Då kan jag installera om programmen om det skulle behövas.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-07 21:53

Om du kopierar /Program, ~/Bibliotek/Application Support, /Bibliotek/Application Support och de mappar i ~/Bibliotek och ~/Dokument som program sparar viktiga filer i (tex Microsoft Användardata i ~/Dokument och SnapsProX i ~/Bibliotek), tror jag nog att allt ska vara med.
Vill du även ha kvar alla inställningar är det bara att kopiera även ~/Bibliotek/Preferences och /Bibliotek/Preferences.

1
Bevaka tråden