Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fick DU nya 1.5Ghz Minin?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-11-07 14:22

Är lite intresserad av att veta hur många av de nylevererade Mac Minis som beställts som 1.42Ghz "toppmodellen", som kom som 1.5Ghz med bl a snabbare Hdd och mer videominne.

Skriv här om du fick eller inte fick den nya modellen, samt när den beställdes och på vilket sätt. På detta vis kanske man får lite koll om de flesta som skeppas nu är av nyare sort.

/fredrik

Jag har packat upp en 1,5:a, beställdes från inWarehouse för några veckor sedan.

/M

  • Medlem
  • Haninge
  • 2005-11-07 14:55

Beställde mellanmodellen med 1 gig ram 30:e oktober från Applestore.. no 1.5 for me.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-11-11 23:43

Jag fick inte en 1,5:a men dock en 1,33:a (istället för en 1,25:a). Köpte den i inWarehouse nya butik under premiärdagen.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-12 09:15

1,5 från macforum
haft den en vecka

Senast redigerat 2005-11-12 12:48
  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-11-12 17:21

Enligt en person på Macrumors forum är det enkelt att se på kartongen vilken modell man har fått då serienumret står på utsidan. Alltså behöver man inte öppna kartongen.

Citat:

I had hoped that the delay mean that the mini would be from the new stock but according to the serial number - YM531xxxxxxx - it's an August build and before the 535 and after that signifies the upgraded models. So I didn't even bother unpacking it and have left it in the unopened delivery box.

http://forums.macrumors.com/showpost.php?p=1812702&postcount=353

Personen har handlat från Apple Store UK. Borde väl vara samma uppbyggnad på S/N även i Sverige. Någon som kan bekräfta?

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-11-12 17:37

Ja, samma i sverige. 535 står för år 05, vecka 35

  • Medlem
  • 2005-11-12 22:48

Men egentligen - vad gör sökandet efter den nya Minin, då problemet med DVI tydligen fortfarande kvarstår...eller hur var det nu? =/

/Fredrik

Ursprungligen av Nifo:

Men egentligen - vad gör sökandet efter den nya Minin, då problemet med DVI tydligen fortfarande kvarstår...eller hur var det nu? =/

/Fredrik

Väck inte den (Mac)varg som sover.

  • Medlem
  • 2005-11-12 23:27

Jaja..

Men allvarligt. Vilka jäkla skärmar kan man använda och ÄR problemet verkligen inte fixat?

/Fredrik "MacVarg2"

  • Medlem
  • International user
  • 2005-11-13 14:24
Ursprungligen av Nifo:

Jaja..

Men allvarligt. Vilka jäkla skärmar kan man använda och ÄR problemet verkligen inte fixat?

/Fredrik "MacVarg2"

Apples skärmar funkar säkert, och min SGI F180 funkar också (men den produceras inte längre...
Har också hört att Dell och Eizo skärmanra fungerar.

Ursprungligen av Nifo:

Jaja..

Men allvarligt. Vilka jäkla skärmar kan man använda och ÄR problemet verkligen inte fixat?

/Fredrik "MacVarg2"

min viewsonic vx912 funkar utmärkt med min mini

Har en samsung 192T på jobbet 19" som funkar klockers...

  • Medlem
  • 2005-11-13 15:41

Knepigt att min VX715 (numera återlämnad) inte fungerade. Ska väl ha samma standarder som VX912, utöver storleken?

Sitter just nu med en Philips 17" 107B CRT-monitor från 90-talet. Mumma!
Vi får se om jag får lämnat tillbaks datorn, eller om jag kanske får en iMac till bra pris. Vad vet jag...det känns lite som att jag inte vill köra Mac Mini mer. För mycket problem.

/Fredrik

1
Bevaka tråden