Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Levererad i onsdags, beställningsbekräftelse idag. Gmails fel?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-11-05 14:22

Beställde en PB 12" den 25 oktober med csn-kortets rabatt. Några minuter efter beställningen fick jag mailet från mecenat om att de hade mottagit min beställning.

Efter som att jag har beställt från apple tidigare så förväntade jag mig även ett mail med beställningsbekräftelse och när datorn levererades ett mail med leveransmeddelande.

I onsdags levererades datorn och jag började fundera på om det kan vara pga att jag använde mig av min gmail som mailadress vid denna beställningen.

Men nu för ca 30 minuter sedan så kom beställningsbekräftelsen från apple (se.consumer).

Är det gmail på som på något sätt har fördröjt mailen från apple eller är det apples system som inte arbetar som de skall?

Jag vet att detta inte är en riktig diskussion och jag vet att det kanske inte är rätt forum men jag kände att jag behövde få ut det ur hjärtat

Mvh Johan

  • Oregistrerad
  • 2005-11-07 08:40

Tror inte det är gmails fel. När jag beställde Tiger i våras så fick jag paketet hemlevererat 2 dagar innan jag fått någon beställningsbekräftelse av apple.

Min erfarenhet av Gmail är att det tar 2 - 3 timmar för mail att nå Gmail när man skickar, försökte använda Gmail som backup mail tidigare, men slutade med det då jag ej fan det pålitligt. Men i detta fall så skulle jag nog tippa på att apples system som fördröjt det eller hur man nu vill kalla det.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2005-11-07 12:58

Jag fick ett mail 10 dagar för sent till gmail en gång, då blev jag lite förvånad. Dock har jag aldrig haft problem mer än just den gången. Lite synd att det inte är helt pålitligt då det verkar väldigt bra med allt annat...

  • Oregistrerad
  • 2005-11-07 13:02

Kan ju lika gärna vara e-postservern på andra sidan. Får alltid mina "G"-mail sekunderna efter att de skickats från avsändaren.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-11-07 13:04

Samma här..

1
Bevaka tråden