Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SE K700i surfa gratis via bredband

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. har med en Wintelburk och diverse Java prog från SE och Opera mini nu lyckats koppla upp min k700 via pcn ut på Bredband allt via blåtand. dvs helt utan GPRS taxa.

Är det ngn som lyckats lösa detta på vår favoritplattform MacOS X ?

Tycker inte det är så kul att måsta ta till pcn för en sak som våra macar borde greja.
Alltså
K700 till PCn via bluetooth och då kunna surfa via mitt bredband.

/D

Själv använde jag dessa Applescript som funkade med Palm T3 och Panther. Vet inte om de funkar på Tiger eftersom jag inte testat ännu.

Share Airport to Bluetooth:

do shell script "sudo /usr/sbin/pppd /dev/tty.Bluetooth-PDA-Sync 115200 noauth local passive proxyarp asyncmap 0 silent persist :10.0.1.201 &" with administrator privileges
do shell script "sudo /usr/sbin/sysctl -w net.inet.ip.forwarding=1"
do shell script "sudo /usr/sbin/natd -same_ports -use_sockets -log -deny_incoming -interface en1"
do shell script "sudo /sbin/ipfw add divert natd ip from any to any via en1"

Share Ethernet to Bluetooth:

do shell script "sudo /usr/sbin/pppd /dev/tty.Bluetooth-PDA-Sync 115200 noauth local passive proxyarp asyncmap 0 silent persist :10.0.1.201 &" with administrator privileges
do shell script "sudo /usr/sbin/sysctl -w net.inet.ip.forwarding=1"
do shell script "sudo /usr/sbin/natd -same_ports -use_sockets -log -deny_incoming -interface en0"
do shell script "sudo /sbin/ipfw add divert natd ip from any to any via en0"

Stop Sharing to Bluetooth:

do shell script "sudo /sbin/ipfw -f flush" with administrator privileges
try
	do shell script "sudo killall natd"
end try
do shell script "sudo /usr/sbin/sysctl -w net.inet.ip.forwarding=0"
try
	do shell script "sudo killall pppd"
end try

Eventuellt kan du hitta mer info här: http://hacks.oreilly.com/pub/h/1671

Och varför vill man surfa på telefonen när man sitter vid datorn?
Undrar jag snällt.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Och varför vill man surfa på telefonen när man sitter vid datorn?
Undrar jag snällt.

Därför att datorn med sin skärm och sitt tangentbord lämpar sig ytterst väl för internetsurfande!

nä, fy vad larvig jag var nu.
Jag kan tänka mig att man vill surfa på telefonen för att man inte för stunden har tillgång till en vettig anlsutning. Har man tex en nalle med gprs-abb knutet till den så brukar man ju ha en viss megabyte-pott som man kanske vill utnyttja. Kanske befinner sig utrustningen på en adress på så kort sikt att det vore oklokt att knyta upp sig 24 månader mot telias adsl.
(spekulerade david)

Ursprungligen av David Slättne:

nä, fy vad larvig jag var nu.
Jag kan tänka mig att man vill surfa på telefonen för att man inte för stunden har tillgång till en vettig anlsutning. Har man tex en nalle med gprs-abb knutet till den så brukar man ju ha en viss megabyte-pott som man kanske vill utnyttja. Kanske befinner sig utrustningen på en adress på så kort sikt att det vore oklokt att knyta upp sig 24 månader mot telias adsl.
(spekulerade david)

Det handlade väl om att surfa med mobilen MED bredbandet?

Ursprungligen av Kristofer:

Det handlade väl om att surfa med mobilen MED bredbandet?

Ja titta, du har rätt. och jag har gjort det igen! (skrivit ett långt svar på en oställd fråga) hm, kan man skylla på att det är söndag eller nåt kanske..

macdanne: Har du möjlighet att lägga upp det java program du använder på SE telefonen?

-Marcus

Varför surfa på mobilen

wappa in på http://mini.opera.com filen ca 108 kb version 1.1 jag får inte den ur telefonen på ngt sätt program mappen är låst verkar det som ...

Varför surfa via mobil med datorn inom 100 meter, jo bara för att det kanske går. Då vill jag kunna det

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-08-05 16:54

Hej
Kan någon förklara hur man gör att koppla upp sig till datorn från min k700i med opera mini prog.
jag blir tacksam om någon kan skriva det här.

1
Bevaka tråden