Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Swedlad's presentation

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2005-11-06 08:39

Hej
Jag heter Tomas Embréus, bor o arbetar i Trollhättan. Jag har nyss köpt mig en PowerBook, 15# och uppgraderade minnet till 1Gb. Har bara haft den några dagar än, men börjar sakta men säkert vänja mig vid den. Jag köpte den för att jag behöver en bärbar dator och för att jag har uppfattat att mac har bättre funktioner och pålitlighet, särskilt när det gäller media. Jag kommer främst att använda den till att skapa presentationer då jag har ett företag där jag utbildar folk. Jag är socionom och utbildar i socialt arbete. Sen kommer jag också att leka lite inspelningsstudio med min Gitarr och sång. Ska bli kul att lattja med Garage Band. Det verkar vara coolt.

Det finns en del grejer som jag inte riktigt förstår, men det kanske jag kan få hjälp med här på forumet. Jag saknar högerklickningen och menyerna i fönstret dock

Maca vidare!/Tomas

  • Medlem
  • Tingsryd
  • 2005-11-06 08:56

Hej Tomas och välkommen!

Jag är också ganska ny på forumet men har redan fått många värdefulla tips. Det finns alltid en hjälpande hand i den här miljön!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-06 09:10

Vet inte säkert, men menar du kontextmenyer? I så fall finns det, om man högerklickar ;).

Man kan alltså högerklicka. antingen köper man en flerknappsmus, eller så ctrl-klickar man. (Dvs. håller nere ctrl-knappen medan man klickar.)

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2005-11-06 22:33

Halleluja :-)

Ursprungligen av Ylan:

Vet inte säkert, men menar du kontextmenyer? I så fall finns det, om man högerklickar ;).

Man kan alltså högerklicka. antingen köper man en flerknappsmus, eller så ctrl-klickar man. (Dvs. håller nere ctrl-knappen medan man klickar.)

Vänligen, Ylan

Ja, se där.... Jag tror det kommer att ta ett litet tag tills jag har kommit underfund med Mac miljön :-)/Tomas

1
Bevaka tråden