Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lägesrapport mac mini med 7200 RPM-disk

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Minin med en 7200 HD är en rent formidabel dator. Får hoppas att det blir standard när 7200 rpm blir lite billigare. sen att DvD:n fick spader är en annan sak... Om man inte är kräsen, prylbög eller musiker kommer man långt med en mini. Synd bara att vissa digitalskärmar dj-vlas, min HP 23-tummare funkade inget bra alls. Fullt med Horisontella streck på skärmen, särskilt när man tittade på dvD-film.

Senast redigerat 2005-11-06 11:25
  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-11-05 19:35

Intressant!
Hur är det med
- Ljudnivå
- Temperatur (dvs. fläktanvändning)
jämfört med tidigare?

Vilken modell av 7200-varvare har du satsat på?
Pris?

/Micke med slö mini

Seagate Momentus 100 Gb från Dustin, perfekt service, kom dagen efter upp till Hudiksvall (30 mil norr om Stockholm) ljudnivån är mycket modest aningen mer fläkt (eller om disken låter aningen mer)

Den här tråden var en lägesrapport hur det funkar i "verkligheten"
Förresten är nog MÅNGA intresserade hur man kan skaka (mer) liv i en Miac mini. Och det kan vara svårt att hitta trådar i detta myller av inlägg. Men som du säger, att nu får det vara stopp på trådar om minin och 7200-diskar. Det är enklare än man tror att "trimma" minin. Är bara så impad av det fina resultatet, förresten. Det är ju först nu man kan köpa 7200-diskar, "dom är slut" var hos Dustin och inWarehouse det vanliga budskapet. Gnälligt inlägg förresten.

Senast redigerat 2005-11-05 20:17
  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-11-05 20:51
Ursprungligen av bruksarn:

Den här tråden var en lägesrapport hur det funkar i "verkligheten"
Förresten är nog MÅNGA intresserade hur man kan skaka (mer) liv i en Miac mini. Och det kan vara svårt att hitta trådar i detta myller av inlägg. Men som du säger, att nu får det vara stopp på trådar om minin och 7200-diskar. Det är enklare än man tror att "trimma" minin. Är bara så impad av det fina resultatet, förresten. Det är ju först nu man kan köpa 7200-diskar, "dom är slut" var hos Dustin och inWarehouse det vanliga budskapet. Gnälligt inlägg förresten.

Spelar väl ingen roll, det handlar om samma sak, så då bör du kunna hålla dig i en enda tråd.

http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=87950 så skrev du att den fungerade jättebra med 7200rpm...är inte det en lägesrapport?

http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=87916 så skriver du också att den är mycket snabbare och jättebra

Håll dig till en tråd, sluta lusa ner forumet med massa identiska trådar bara för att du vill ha uppmärksamhet

Svårt att hålla reda på mina egna trådar, dessvärre...

Ursprungligen av bruksarn:

..Och det kan vara svårt att hitta trådar i detta myller av inlägg..

Blir det bättre av att starta ännu fler om samma sak?

Ursprungligen av Kristofer:

Blir det bättre av att starta ännu fler om samma sak?

den här är en sammanfattning av mina (spridda) erfarenheter...

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-11-05 21:03

Äh.
Sprollar.
Lägg ned.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-11-05 21:37
Ursprungligen av Micke F:

Äh.
Sprollar.
Lägg ned.

Citera mig själv... :rolleyes:

Vad jag menade: So what om det är upprepningar. De andra trådarna var ju inte direkt "på spåret", och det blev inte denna heller.
Kanske skulle du skapa en ny, med lägesrapport...

Ska för egen del kolla upp högvarvare till min mini - kanske slipper jag lite av siraps-effekten då.

Men att du fick fel på DVD-spelaren, beror det på "tummen mitt i...", eller är det något kompatibilitetsproblem ?

/M

Rör inte minin om du inte är absolut säker på vad du håller på med... du slipper garanterat siraps-effekten med en snabbare disk. Ex.härfinns diskar: http://www.dustin.se/dacsaportal/(Sagt förut det också)

Senast redigerat 2005-11-06 11:27
  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-11-06 12:51
Ursprungligen av bruksarn:

Rör inte minin om du inte är absolut säker på vad du håller på med... du slipper garanterat siraps-effekten med en snabbare disk. Ex.härfinns diskar: http://www.dustin.se/dacsaportal/(Sagt förut det också)

Ska du inte (eller du kanske har?) uppdatera till en 8x DVD+/-RW Dual-Layer (Panasonic UJ-845B), detta gjorde jag själv härromdagen och det kändes fint med en "riktig" dvd-brännare i minin.

Nästa steg blir 1GB ram och efter det en 7200RPM 80GB för mig.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-11-05 21:32

Tidigt fall av alzheimers

Ingen fara egentligen

1
Bevaka tråden