Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp med Macens telefonmodem.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-11-05 19:01

Hej,

Har flyttat och måste temporärt använda telefonen för internet tills bredbandet kopplats in om ca 10 dagar. Har Tiger och använder det interna modemet. Har testat alla möjliga inställningar, men kopplas alltid ner efter 15-30 sekunder. En enda gång de senaste 4 dagarna har kontakten varit obruten under mer än 3 minuter. Jag blir vansinnig på detta.

Supporten på Glocalnet garanterar att inget är fel hos dom. Jag har datorn direkt kopplad till första uttaget och över huvud taget inga andra telefoner, faxar eller datorer som är inkopplade.

Vad 17 kan jag göra åt detta?

Hjälp/tips som leder till nån slags förbättring skulle uppskattas VÄLDIGT mycket..

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-11-05 21:09

Samlade krafterna och kollade webben efter eventuell hjälp. Men tydligen har väldigt många med Tiger råkat ut för detta, och ingen generell lösning lär finnas.

Med risk för att låta bitter, så tycker jag att Apple verkar bli mer och mer Microsoftiskt. Man släpper produkter som inte funkar, program som inte låter användaren göra som han vill, flyttar inställningar från systempreferenser till programpreferenser och en massa andra osmakligheter som man höll sig för god till tidigare.

Fan också.....

Mitt modem funkar ypperligt! (kör 10.4.3, har dock funkat utan problem på alla versioner sedan 10.3.8)

Pröva att köra med telia internet för alla. Jag är inte säker på om man måste ha telia som förval eller nåt, men det enda man behöver veta är att telefonnumret är 0780-101010. har funkat för mig överallt.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-11-05 22:43

Tack. Men det är ju liksom inte svar på min fråga hur man får ordning på Macens modem.

PS: För att förtydliga: När jag kör på en annan disk som har 10.3.9 så funkar allt klanderfritt.

Senast redigerat 2005-11-05 23:05
1
Bevaka tråden