Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förlorad powerpresentation:(

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-11-05 19:56

Hej Alla!
Jag undrar om det är någon som skulle kunna hjälpa mig......jag har blivit av med en powerpoint pres. Den var sparad på skrivbordet men plötsligt försvann den??????? Snälla...vet någon hur jag kan hitta den, eller återskapa eller något!!!!! Jag har 10.3.9 om det skulle underlätta att veta!!!!!!!
Hjälp...jag måste hitta den

  • Medlem
  • 2005-11-05 19:59

äppletangent + F och sök på dess titel

titta i mappen dokument också, kanske har den hamnat där?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-11-05 20:06

Hej där...det är inte så enkelt...den finns liksom inte någon stans....var jag än söker i HD?????????

Jag har haft problemet på jobbet och det är flera som också haft det:
http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=68885

En riktigt rejäl bugg i PowerPoint gör att när det kraschar så tar den också bort filen. Händer inte varje gång men vi har sett det upprepade gånger. Man får då och då spara och göra en kopia av filen så man har flera versioner bakåt att gå tillbaka till.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-11-05 20:49

Lite dum fråga kanske men, finns den kanske i senaste använda dokument (eller vad det heter) inne i PP?

  • Medlem
  • 2005-11-05 21:34
Ursprungligen av isac.j:

Lite dum fråga kanske men, finns den kanske i senaste använda dokument (eller vad det heter) inne i PP?

Exakt! För har man Office-paketet installerat så finns mappen "Microsoft användardata" i dokument-mappen och där finns "autorecovery" back up-filer också. Med lite tur kanske den blivit sparad där? (I min mapp finns t ex ett dussintal word-filer som jag aldrig "säkerhetssparat" manuellt)

1
Bevaka tråden