Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Imac G5 startar inte!!!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick programuppgraderingsmeddelande om OSX säkerhetsuppgradering och efter omstartsförsök vill min Imac G5 1,8 GHz 20" inte starta igen!

Vita skärmen med grå apple och det lilla vattenhjulet som snurrar, efter en liten stund startar fläkten och flåsar så mycket jag aldrig hört den förr.... men sen inget mer.

Jag hade före säkerhetsuppgraderingen meckat med skärminställningarna för att kunna visa barnen en semesterfilm genom mini VGA:n till projektorn och jag vet inte om jag hittade tillbaka till rätt skärminställning.

Nån som kan hjälpa mig!!???

  • Medlem
  • International user
  • 2005-11-01 13:12

Oj, Det finns ju nåt safe mode uppstarts kombination men då är det CLI som gäller alltså inget grafiskt gränssnitt. Kommer inte själv ihåg kombinationerna. För att mecka med dator kan man starta med cmd-alt-O-P om jag kommer ihåg rätt. Men gör inget där om du inte vet vad du gör.

Kan du starta från skiva?

  • Oregistrerad
  • 2005-11-05 14:16

Kör in startskivan och håll ned alt-knappen från start, sedan installerar du om Mac OS X. Verkar som det blivit något fel när du körde in sökerhetsuppgraderingen, så prova och installera dem igen sedan när du installerat om Mac OS X.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-11-05 14:21

Prova med att starta med shift-tangenten nedtryckt. Låt det snurra en stund vid uppstart. Det kan ta lite tid första gången efrter en uppdatering.

1
Bevaka tråden