Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan Wallstreet med dött batteri gå med sladd?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-11-03 21:28

har en svart wallstreet som är helt död..misstänker att det är batteriet som tar ut sin rätt...men man ska väll kunna köra den utan batteri och låta den gå på bara strömmen...men utan batteri i så vill den inte starta ändå ?

någon som har nå tips för sånt ?

hittade en trår här med nån som vilje sälja batteri till halva priset, men den tråden verkar ha dött...någon som vet var man kan få tag på batterier billigt ?

  • Medlem
  • 2005-11-03 21:59

Försök gärna att beskriva frågan redan i rubriken. Ändrar från "Död powerbook".

Mod

Hur är det med Wall Street, startar den om PRAM-batteriet är slut? Pismo gör det, men Wall Street vet jag inte. En del stationära är ju stendöda tills man ploppar i ett fräscht PRAM-batteri.

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Hur är det med Wall Street, startar den om PRAM-batteriet är slut? Pismo gör det, men Wall Street vet jag inte. En del stationära är ju stendöda tills man ploppar i ett fräscht PRAM-batteri.

Har för mig att WallStreet ska starta även om PRAM-batteriet är slut (ska kolla upp det).

sebbe84-> Provat att göra en "reset", alltså att trycka ner Shift-Function(fn)-Control-Power samtidigt?

  • Medlem
  • 2005-11-03 22:00

Lite längre ner i det här subforumet finns den här tråden:

http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=87610

Också död Wall Street

Har också en heldöd Wall Street. Den går inte att starta vare sig med batterierna installerade eller ej och vare sig strömadaptern är inpluggad eller ej. Vore väldigt tacksam att få veta om man kan byta ut något internt batteri för att få igång den? De vanliga batterierna är OK, tror jag.

Har läst runt lite nu och Wall Street ska gå att använda även om PRAM-batteriet är slut.

Provade reset och det funkade. Behöver dock installera en ny hårddisk. Kan bli dyrt det här!
Någon som vet om acceleratorkort för All Street är något att ha? (Det här kan bli väldigt dyrt!)

Ursprungligen av Zooigor:

Provade reset och det funkade. Behöver dock installera en ny hårddisk. Kan bli dyrt det här!
Någon som vet om acceleratorkort för All Street är något att ha? (Det här kan bli väldigt dyrt!)

Finns ett ganska gammalt test på 99Mac om detta:
http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=21599

1
Bevaka tråden