Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En Mac från famtiden?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kollade lite på Blocket och hittade den här datorn

http://www.blocket.se/view/6357649.htm?caller=shl_s&l=0&c=1&city=0

Tyckte att den var rätt konstig. Det är en 12" iBook med 1,33 ghz, precis som min, men den är 7 månader gammal! Om inte jag misstar mig helt så kom inte den modellen förrän 26/7 i år, d.v.s. för knappt 3 månader sedan.
Så först tänkte jag: hmm kanske är det en 14 tummare. Men ser man på bilden så ser man att den är en 12" iBook. Men jag tycker dessutom att det ser ut som en iBook G3 på bilden, p.g.a. den halvgenomskinliga tangentbordet, och att det ser ut att stå "iBook" med stora bokstäver, och inte "iBook G4" med små bokstäver under skärmen.
Han kanske for in i framtiden och köpte datorn, inte vet jag. Men jag tycker att det är skumt i alla fall.

Senast redigerat 2005-11-02 17:57

Ja, något lurt är det!

Det är antagligen en 1.2 GHz iBook. De kom ut i Oktober 2004. Han/hon har väl bara skrivit in fel specar.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2005-10-17 18:10

Finns många exempel på blocket där säljaren kopierar specen från apple store utan att kolla om det stämmer. Några som har 9200 i grafiken skriver att de har 9550 osv.

Ursprungligen av Queux:

Finns många exempel på blocket där säljaren kopierar specen från apple store utan att kolla om det stämmer. Några som har 9200 i grafiken skriver att de har 9550 osv.

Kanske det. Men kul för den som köper den, som kanske inte är insatt i mac, och får veta att den är egentligen en tidigare modell.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-17 18:41
Ursprungligen av headlessmike:

Kanske det. Men kul för den som köper den, som kanske inte är insatt i mac, och får veta att den är egentligen en tidigare modell.

tycker lika synd om alla de som köper skit pc´s till absurda priser. Nästan alla annonser som har med pc´s att göra har ett sjukt överpris, tyvärr köper många personer dessa "top of the line" datorer pga brist på kunskap. Men visst är det trist om de som drabbas.

//H.

Många som annonserar på blocket tar bara en bild på internet och lägger in i annonsen. Typ söker på Google efter "ibook". Sen kan man ju inte begära att alla ska kunna se skillnad på olika vita nyanser när de letar efter en sån bild.

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2005-10-19 16:17

Såg annonsen å tyckte det va ett dj.. bra pris, för det är ju som ni skriver
när man inte är insatt i produkten...
Slapp köra å kolla på en dator jag inte skulle köpa.
Tack.

Hittat en ny kul annons på blocket, en ny iMac med inbyggd iSight, som tydligen är månader gammal. Visst att man tar fakta/bilden direkt från apple men att man inte inser att sin dator inte har en inbyggd kamera är bara korkat.
http://www.blocket.se/view/6507299.htm?caller=shl_s&l=0&c=1&city=0

Bra pris för en ny iMac dock.

Ursprungligen av headlessmike:

Bra pris för en ny iMac dock.

Men den är väl inte ny?

Det är väl ok om en privatperson inte vet vad de har för dator. Men detta är en annons från ett företag(!)

Ursprungligen av Kriss Abens:

Men den är väl inte ny?

Det är väl ok om en privatperson inte vet vad de har för dator. Men detta är en annons från ett företag(!)

iMac med 1.9 GHz har bara funnits i nett par veckor så en sådan måste vara ny.

Det är så många som skriver så mycket dynga när de ska sälja sina Macar på blocket. Det borde finnas länk till everymac.com när man sätter upp annonsen...

  • Oregistrerad
  • 2005-11-03 10:52
Ursprungligen av Redglittercoffin:

Det är så många som skriver så mycket dynga när de ska sälja sina Macar på blocket. Det borde finnas länk till everymac.com när man sätter upp annonsen...

Knappast unikt för mac-försäljare. Blocket är ju som en webbaserad Kiviks marknad på LSD.
Man får sålla lite helt enkelt.

Mvh Jocke

Okej, detta är visserligen ingen Mac från framtiden, men den är kul i alla fall. Min första tanke när jag såg den: En PowerMac som kan bokstavligen slakta en PC

http://www.blocket.se/view/6512407.htm?caller=shl_s&l=0&c=1&city=0

1
Bevaka tråden