Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hemmagjort pb-fodral

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-11-02 20:04

Det va ngn på forumet som la in en bild på ett hemmagjort fodral som jag tyckte va rätt intressant. Så jag bestämde mig för att göra en också. Jag klippte ut lite liggerunderlag och tejpade hastigt ihop det. Resultatet blev rätt bra faktiskt. Inte det finaste kanske men den gör sitt jobb väldigt bra. Och nu vågar man ha sin pb i en vanlig väska. Fodralet har dessutom dubbla liggerunderlagsskydd för extra stötdämpning :-D.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-11-02 20:05

hade man lagt ner mer tid på att klippa ut och klistra ihop mer nogrannt än vad jag gjorde så hade nog kunnat bli rätt fint också.

  • Medlem
  • 2005-11-02 20:07

Ursäkta, men det där skulle inte jag vilja besudla min pb med...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-11-02 20:09

hehe nej det är inte direkt fint men som sagt d funkar väldigt bra. Materialkostnad för fodralet blev också mindre än 60kr. Men om man ska bära på sin dator utan väska kanske man ska investera i ett snyggare fodral.

Skönt att någon vågar vara TRASH.. Rocka på. Retrofitting!

  • Oregistrerad
  • 2005-11-02 22:30

Haha, schysst! Tror jag sett ett hemmagjort iPod-fodral i gaffatejp någonstans också, minns inte var bara.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-11-03 08:28

Fint!

Förtum att du råkar ha ett klistermärke från Apple på den, så skulle ingen gissa att du har en dator i den - utmärkt om man inte vill dra till sig alla tjuvars uppmärksamhet hela tiden.

/m

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-03 08:31

Du skulle valt en eltape eller nåt så att den blev lite mer trashigt, synd att jag inte har min gamla bärbara kvar att fota, som jag rullade in helt i svart gaffa och skar bort så jag kunde öppna den igen och för CD slotten etc, det blev riktigt trashigt och snyggt, jag kan dock tillägga att jag kanske är lite för gammal nu

/Tangen

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2005-11-03 08:53

Själv tänker jag ha min PowerBook i en Polsk attachéväska, dvs en ICA-kasse. Eller nä, jag köper nog en rejäl väska istället.

1
Bevaka tråden