Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En Mac-mumie – still going strong!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej på er! Här ett första inlägg från en "mumie". Har med andra ord varit med rätt länge... Och alltid varit en trogen Mac-användare faktiskt. Den har varit mitt verktyg som grafisk formgivare i väldigt många år.

Håller på att varva ner min yrkesverksamma inriktning, men lägger istället mer tid på att dels arbeta med lera (stengodskeramik. skulptur mm) men också att jobba med bilden fotografikt och med penseln.

Att redigera DV-film är något som är väldigt kul. Här är ju den lilla "burken" väldigt behändig! Det här får väl räcka till en början... om nu någon orkar läsa...

Geografiskt har jag sedan 3 år åter lilla macen i Skövde – efter ett mellanspel Göteborg/Onsala på ca 40 år... (därav "mumien")...

/Björn

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2005-11-02 20:11

Välkommen,

Vad är det för dator du använder just nu?

En liten anekdot bara:
Jag har försökt övertala min morfar som är 72 år att han borde testa internet men han vägrade men min mormor däremot 71 år, hon surfade runt på aftonbladet och skrattade åt alla bilder; så jag tolkade
det som att hon gillade upplevelsen.

"Vad är det för dator du använder just nu?"

[QUOTE="rixard"]Välkommen,

Hej Rixard, och ni andra.
Jo, just nu har jag en G4 PM, en tidig verson med 450 MHz-processor. Har plockat i lite mera minne, en extra hårddisk samt jobbar mot en extern hårddisk på 250 GB, just för DV-redigeringens skull. Skärmen är en Studio Display 21.

Står just vid ett vägskäl där jag antingen ska hotta upp den gamla trotjänaren lite till, kanske med 1,2 eller 1,4 GHz-processor?, och en ny hårddisk?.... Vill kunna lägga ner mina iMoviefiler på DVD-skivor och detta har jag inte lyckats med!, gissar att det går för långsamt?...

Vill gärna ha goda råd från er alla!...

Välkommen hit!
Jag antar att du menar att du har en Mac, en liten Mac, tre år gammal, minst tre år, en Cube!

Redigera film är också en av mina favoritsaker på macen. Hoppas du får hjälp med nåt om du behöver det här på forumet.

  • Medlem
  • 2005-11-02 20:35

En mumie med Mac!! Bra, tycker jag!

*diggar fett*

1
Bevaka tråden