Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport Extreme PC Lagg

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-02 13:05

Hej, vi köpte en Airport Extreme och den funkar hur bra som helst. Det trådlösa nätverkets fart och räkvidd är oslagbar.
Men, vi har en PC kopplad till Airporten med Ethernet och det laggar när min brorsa spelar ''online''-spel. Jar provat massa saker, jag har ställt in så att PCn är default host med mera... Men jag kan inte få det att funka bra.
Snälla hjälp mig.

EDIT: Det är även flera saker som laggar, till och med iTunes på PCn. Jag fattar noll.

Senast redigerat 2005-11-02 14:30
  • Oregistrerad
  • 2005-11-02 14:29

Spel + trådlöst = dåligt. (oftast) hemma kör jag med den uppsättningen med och det fungerar hyfsat i WoW. Några andra spel vet jag inte.

Ursprungligen av mikotekniko:

Spel + trådlöst = dåligt. (oftast) hemma kör jag med den uppsättningen med och det fungerar hyfsat i WoW. Några andra spel vet jag inte.

Om du har problem med att köra spel över trådlöst så är det antingen ett spel som kräver mer än 11 Mbps i överföring eller så har du satt upp din Airport dåligt/är för långt från basstationen.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-11-02 16:20
Ursprungligen av Daniel Eriksson:

Om du har problem med att köra spel över trådlöst så är det antingen ett spel som kräver mer än 11 Mbps i överföring eller så har du satt upp din Airport dåligt/är för långt från basstationen.

AirPort Extrem var det som ger 54Mbs teoretiskt. Sen så spelade ju han inte trådlöst.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-02 14:42

Jo, visst, men PCn ansluter till internet via Airporten med Ethernet. Så den kör inte trådlöst..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-02 16:50

Nej, exakt. Det är bara den stationära PCn som har problem. Alla trådlösa datorer fungerar jätte bra.
Men nu när jag själv testar PCn så märker jag att nästan allting laggar. Det gjorde det aldrig förut, och även fast det kan vara något annat så tror jag inte det.

1
Bevaka tråden