Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Porta webapplikation från solaris

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Värmdö
  • 2005-11-02 15:34

Jag har en GAMMAL web-applikation som körs på solaris eller SCO UNIX under apache som CGI-script. Källkoden är drygt 30 000 rader i C.

Jag har inte hittat SCCS för hantering av källkod, och undrar vad jag skall använda istället. Jag vill att koden även i framtiden skall vara så plattformsoberoende som det bara går. Den fungerar även under Windows NT resp 2000.

Är det tidsödande med byte till Xcode om man använt sig av emacs, make, sccs och cc som enda verktyg tidigare?

Mvh Casi

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-02 15:59
Ursprungligen av casimir:

Jag har en GAMMAL web-applikation som körs på solaris eller SCO UNIX under apache som CGI-script. Källkoden är drygt 30 000 rader i C.

Jag har inte hittat SCCS för hantering av källkod, och undrar vad jag skall använda istället. Jag vill att koden även i framtiden skall vara så plattformsoberoende som det bara går. Den fungerar även under Windows NT resp 2000.

Är det tidsödande med byte till Xcode om man använt sig av emacs, make, sccs och cc som enda verktyg tidigare?

Mvh Casi

Jag tycker CVS (istället för SCCS), emacs, make och gcc låter som en utmärkt plattform att bygga vidare på?

/Kalle

1
Bevaka tråden