Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köra extern skärm med den interna stängd...

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Funkar "ScreenSpanningDoctor" eller finns det något annat sätt???

Daniel

Visst går det, men det är inte att rekomendera att köra ibooken stängd med extern skärm, det blir för varmt. Jag kör med en extra skärm (dubbla skrivbordsarean) på min iBook och det fungerar utmärkt. Och då använder jag alltså ScreenSpanningDoctor.

Gäller en PowerBook 17"
sorry glömde skriva de...
¨

  • Medlem
  • 2005-11-02 14:38

Det kräver externt tangentbord, men det är väl en bra grej att ha med locket stängt; Stäng locket och tryck på exempelvis space. Kanske funkar med bara en mus också, men jag tror inte det.

17" klarar definitivt att köra med locket stängt utan att överhettas. Screenspanning Doctor är inte till för Powerbook, då den funktionaliteten redan finns.

Okej, men finns det något annat program som funkar så att datorn inte går i vila?

  • Oregistrerad
  • 2005-11-02 17:00

Powerbooken väcks ur vila trots att du har den stängd när du börjar använda tangentbordet eller musen och bilden skickas sedan enbart till den externa skärmen.

/Joakim

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-11-02 17:17

Du vill kunna köra med en extern skärm och ha den inbyggda avstängd? Har jag förstått dig rätt? Har du ett externt tangentbord kan du väcka macen ur vila med det. När macen väl är väckt (på den externa skärmen) kan du öppna powerbookens lock utan att den inbyggda skärmen går igång och då behöver man inte oroa sig för värmeutvecklingen...

Tackar för infon

1
Bevaka tråden