Haha det är ju för bövela patetiskt att Fallout 2 (som förövrigt är ett av de spel jag spelat mest på PC, bra lir) fortfarande kostar 500 kr (499 kr). Det är ju som att betala nypris för en ny bil när den är 20 år gammal. Patetiskt...inte konstigt att det rycker i downloadfingret. Jag kan förstå att ett nytt och välgjort lir som t.ex. Civilization 4 kostar 500 kr men aldrig i hela mitt liv kommer jag att förstå prissättningen på gamla lir. En riktigt bra affärsidé vore väl att kontinuerligt sänka priset ner till ett golvpris desto längre ifrån releasedatum man kommer? Som t.ex. kan man säga att alla nya lir kostar 500 kr, helt ok att betala om man är toksugen. Men sen för varje halvår som går borde priset gå ned med kanske en hundring. Så efter 1 år så kostar spelet 300 kr att köpa. Eller så minskar det mycket i början och mindre sen. T.ex. från 500 till 400 till 350 o.s.v. Sen kan man sätta golvpriset på 100 kr. Vilket skulle, om man använder denna beräkning 500 - 400 - 350 - 300 - 250 - 200 - 100, vara 3 år gammalt. Jag hävdar bestämt att de skulle få betyyyydligt fler spel sålda. Nu finns de ju de som sätter ner priserna rejält men det brukar vara ca 5 år efter release eller för att spelet inte säljer p.g.a. total värdelöshet. Jag kan svära på att jag, som förövrigt inte inhandlar många spel skulle köpa massor. Man får ju liksom bida sin tid och välja när man handlar. Göra en avvägning mellan tid och pris. Sen kan det ju bli ett försäljningsargument också. Att man t.ex. sätter ner priset mer än ett annat företag första halvåret eller nåt...esch var bara tvungen att skriva av mig lite