Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finns det ingen bra sajt att köpa mac-spel?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag funderar lite...alltså finns det ingen bra sajt där man kan inhandla mac-spel? Jag har varit på apples "store" men utbudet är lite skralt tycker jag. Till PC finns ju mängder av sajter där man kan handla spel relativt billigt och smidigt. Finns det ingen jättespelsajt för mac (i Sverige)?

Gärna med lite äldre titlar också!

Tack på förhand!

Senast redigerat 2005-11-01 16:15

Nordic Softsales har rätt många spel till MAC. Har inte köpt någonting därifrån ännu, med ska göra det inom en snar framtid.

http://www.nordicsoftsales.se/2005/index.php?main_page=index&cPath=3

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2005-11-02 12:07

http://www.macgamestore.com/ ligger förvisso inte i Sverige, men de har mycket bra priser, som är mycket konkurrenskraftiga även med frakten inräknad - leveranstiden brukar vara inom en arbetsvecka...

Haha det är ju för bövela patetiskt att Fallout 2 (som förövrigt är ett av de spel jag spelat mest på PC, bra lir) fortfarande kostar 500 kr (499 kr). Det är ju som att betala nypris för en ny bil när den är 20 år gammal. Patetiskt...inte konstigt att det rycker i downloadfingret. Jag kan förstå att ett nytt och välgjort lir som t.ex. Civilization 4 kostar 500 kr men aldrig i hela mitt liv kommer jag att förstå prissättningen på gamla lir. En riktigt bra affärsidé vore väl att kontinuerligt sänka priset ner till ett golvpris desto längre ifrån releasedatum man kommer? Som t.ex. kan man säga att alla nya lir kostar 500 kr, helt ok att betala om man är toksugen. Men sen för varje halvår som går borde priset gå ned med kanske en hundring. Så efter 1 år så kostar spelet 300 kr att köpa. Eller så minskar det mycket i början och mindre sen. T.ex. från 500 till 400 till 350 o.s.v. Sen kan man sätta golvpriset på 100 kr. Vilket skulle, om man använder denna beräkning 500 - 400 - 350 - 300 - 250 - 200 - 100, vara 3 år gammalt. Jag hävdar bestämt att de skulle få betyyyydligt fler spel sålda. Nu finns de ju de som sätter ner priserna rejält men det brukar vara ca 5 år efter release eller för att spelet inte säljer p.g.a. total värdelöshet. Jag kan svära på att jag, som förövrigt inte inhandlar många spel skulle köpa massor. Man får ju liksom bida sin tid och välja när man handlar. Göra en avvägning mellan tid och pris. Sen kan det ju bli ett försäljningsargument också. Att man t.ex. sätter ner priset mer än ett annat företag första halvåret eller nåt...esch var bara tvungen att skriva av mig lite

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2005-11-02 15:40
Ursprungligen av lepra_macintosh:

Haha det är ju för bövela patetiskt att Fallout 2 (som förövrigt är ett av de spel jag spelat mest på PC, bra lir) fortfarande kostar 500 kr (499 kr). Det är ju som att betala nypris för en ny bil när den är 20 år gammal. Patetiskt...inte konstigt att det rycker i downloadfingret. Jag kan förstå att ett nytt och välgjort lir som t.ex. Civilization 4 kostar 500 kr men aldrig i hela mitt liv kommer jag att förstå prissättningen på gamla lir. En riktigt bra affärsidé vore väl att kontinuerligt sänka priset ner till ett golvpris desto längre ifrån releasedatum man kommer? Som t.ex. kan man säga att alla nya lir kostar 500 kr, helt ok att betala om man är toksugen. Men sen för varje halvår som går borde priset gå ned med kanske en hundring. Så efter 1 år så kostar spelet 300 kr att köpa. Eller så minskar det mycket i början och mindre sen. T.ex. från 500 till 400 till 350 o.s.v. Sen kan man sätta golvpriset på 100 kr. Vilket skulle, om man använder denna beräkning 500 - 400 - 350 - 300 - 250 - 200 - 100, vara 3 år gammalt. Jag hävdar bestämt att de skulle få betyyyydligt fler spel sålda. Nu finns de ju de som sätter ner priserna rejält men det brukar vara ca 5 år efter release eller för att spelet inte säljer p.g.a. total värdelöshet. Jag kan svära på att jag, som förövrigt inte inhandlar många spel skulle köpa massor. Man får ju liksom bida sin tid och välja när man handlar. Göra en avvägning mellan tid och pris. Sen kan det ju bli ett försäljningsargument också. Att man t.ex. sätter ner priset mer än ett annat företag första halvåret eller nåt...esch var bara tvungen att skriva av mig lite

$19 kostar Fallout 2 på MacGameStore + $5 i frakt = 199:- inte alltför blodigt tycker jag?

Ursprungligen av oskich:

$19 kostar Fallout 2 på MacGameStore + $5 i frakt = 199:- inte alltför blodigt tycker jag?

Näe det var ett bra pris. Blev bara lite upphetsad över priset på den svenska sajten :I

  • Medlem
  • 2005-11-04 13:02

Svenska macspelssajter har inte förstått det här med bra priser, 600 spänn + frakt för ett fem år gammalt spel är tyvärr ingen ovanlighet.

Huvudlöst på min ära! De kan ju inte vara några företagarfantomer direkt...

  • Medlem
  • Örebro
  • 2005-11-14 12:05

Hmm. Unreal Tournament 2004 kostar 39.95$ på macgamestore med frakt och allt så blir det t.om. dyrare än att köpa via macoteket eller nordic. Webhallen säljer PC varianten för 99 spänn.

SUCK!

1
Bevaka tråden