Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ATGs Webbsändningar

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som har lyckats få igång ATGs strömmande livesändningar på en MAC.
Uppfyller de specade krav på utrustning, bredbandsuppkoppling som ATG anger.
Dom har även en testsida där man kan kontrollera om man kan se detta. Dock händer det ingenting när man provar denna test.
TIPS?????

Senast redigerat 2005-11-01 19:50

Förklaring av begreppet "Mac" från ATGs video-FAQ:

"En typ av dator som kan få access till ATGs streamingtjänster.
För mer information se Microsofts hemsida. Dock kan ATG
tyvärr inte garantera att våra Webb-TV-tjänster fungerar på
alla Mac. "

Jag inser att det är ett syftningsfel, men lite magstarkt är det ändå att skriva att mer information om "Mac" finns på Microsofts hemsida... :rolleyes:

Senast redigerat 2005-11-01 19:51
Ursprungligen av Pegges:

Förklaring av begreppet "Mac" från ATGs video-FAQ:

"En typ av dator som kan få access till ATGs streamingtjänster.
För mer information se Microsofts hemsida. Dock kan ATG
tyvärr inte garantera att våra Webb-TV-tjänster fungerar på
alla Mac. "

Jag inser att det är ett syftningsfel, men lite magstarkt är det ändå att skriva att mer information om "Mac" finns på Microsofts hemsida... :rolleyes:

Ja, det är ju ungefär så ATG ser på Mac:en. ATGs webbsnickrare verkar ju inte tillhöra den översta eliten.
Efter 3 månader fick jag äntligen det att fungera med att spela via deras hemsida.
Det var nämligen så att slog man in fel lösenord en gång kom det upp en ruta med med en bokstav/sifferkombination som man skulle slå in. Det var bara det att detta aldrig funkade på Macen.
ATG fick skicka nya lösenord per post till mig 4 ggr. Dessa lösenord innehöll varje gång tecknet "0".
Problemet var bara att det gick inte att lista ut om det var bokstaven O eller siffran 0.
Slog man in fel var det kört.

Ingen i vårt avlånga land som har fått webbsändningarna att funka?

Senast redigerat 2005-11-01 19:53

Har tyvärr upplevt samma problem och jag fortsätter febrilt i mina försök utan att lyckas. Har gått över till mac från pc ganska nyligen (tyckte det funkade så smidigt på jobbet), men tyvärr är detta ett rejält minus för mig som normalt sett nyttjar denna live-tjänst frekvent. Har försökt att få ATG att hjälpa till men de skickar bara någon lam pdf utan lösning.

Så, jag håller med föregående - finns det någon som sitter med en möjlig lösning? Hade ju verkligen varit en skänk från ovan. (Annars får man väl koppla upp sin gamla pc igen - hemska tanke!)

/mattias

Försvenskade inläggen... Apostrof används inte i svenskan.

Man kan plocka URL:en till själva filmen och sen köra den i Windows Media Player så går det utmärkt att se på ATG Live på en mac.

Ok, Adrian. Låter ju kanon. Har du provat detta själv? Och i så fall, hur får du tag i URL:en när du väl har loggat in på livesidan? Ska försöka klura ut det på egen hand, men är inte superhemma på det så vill du får du mer än gärna berätta.

/mattias

Jo, jag har provat det själv, för jag fick i uppdrag att hjälpa en person att kunna se filmerna på mac. Han loggade in på sidan och när filmen inte fungerade så kollade jag källkoden, letade reda på rätt URL (börjar på mms:// om jag minns rätt) och kopierade denna till Windows Media Player. Där fungerade filmen utmärkt.

Om du inte får det att fungera så säg till.

(Som en intressant notis kan tilläggas att när man väl har URL:en så verkar det inte vara någon kontroll över vem som ser på den - men man måste logga in för att få tag i den, så det är inget stort säkerhetshål.)

1
Bevaka tråden