Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Dustin börjar sälja Mac

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

ÅF-jätten Dustin kommer troligen börja sälja Mac inom kort

Information som nått 99mac säger att Dustin nyligen tecknat avtal med Apple Sverige om att köpa utrustning direkt - så kallat direktköpsavtal - vilket endast AppleCenters och andra stora aktörer fått göra tidigare.

Idag hittar vi iPods och tillbehör på Dustins webbplats men mycket tyder på att vi kommer hitta även datorer och andra Appletillbehör efter årsskiftet. Dustin har vunnit flera priser för sitt logistiksystem och omsättningen har skenat iväg år-efter-år till att uppnå över 2.2 miljarder 2004.

Vi får säkert anledning att återkomma till detta ämne i framtiden.

  • Medlem
  • 2005-11-01 15:28

Det vore fantastiskt bra. Jag har vid flertalet tillfällen beställt på morgonen från Dustin, och fått leverans direkt efter lunch. Jag har svårt att föreställa mig snabbare leveranser, eller bättre support, från en återförsäljare. De är inte alltid billigast, men det tycker inte jag spelar så stor roll när man kan handla mot faktura.

Senast redigerat 2005-11-01 15:59

Nu sitter jag uppe i Umeå, så man får inga samma-dag-leveranser, men jag gillar också Dustin, det är ju mer än bara priser som spelar roll och man vet att dom oftast har bra priser (alltid låga - aldrig lägst, typ). Har varit bra att ha att göra med när jag behövt reklamera saker.

En liten gissning är att om Dustin lyckas med det omöjliga: att få leveranser och hålla lager på hela sortimentet så kommer dom bli stora.

Ursprungligen av Björnström:

En liten gissning är att om Dustin lyckas med det omöjliga: att få leveranser och hålla lager på hela sortimentet så kommer dom bli stora.

Lyckas dom med det, vilket jag tror, kommer Apple Store att få konkurrens.

Har mycket goda erfarenheter av Dustin. Extremt snabba leveranser, nästan allt i lager, låga priser och trevlig kundtjänst.

Kan bara hålla med, deras leveranser är kanon. Webbsidan och personalen är bra. Beställde nyligen en extern hårddisk hem via DustinHome, fraktfritt! Vi använder dem ständigt på jobbet så jag skulle gärna se att de säljer Apple-sortimentet.

Hoppas verkligen att Dustin börjar med mac. De andra mac återförsäljarna som även har postorder kommer verkligen att få det svårt att va lika duktiga som Dustin är.

Ursprungligen av wrongturn:

Hoppas verkligen att Dustin börjar med mac. De andra mac återförsäljarna som även har postorder kommer verkligen att få det svårt att va lika duktiga som Dustin är.

Nja Dustin är inga gudar de har ju faktiskt misslyckats med att sälja mac en gång i tiden, då hade dom en mac katalog, men den var ganska dålig och Dustin kunde inte så mycket om mac.
Men förhoppningsvis har dom lärt sig något av den fadäsen.
Tror nog inte att deras lagerhållning kommer bli mycket bättre än någon av dom större macåterförsäljarna som redan finns, det går ju inte att trolla fram de modeller som snabbt tar slut och marginalerna på macar är definitivt inte så bra att det går att lagerhålla stora mängder macar.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2005-11-01 23:00

Låter lovande tycker jag Har hittils inte hittat någon leverantör som tar så bra hand om kunden, även efter ett köp.

  • Medlem
  • 2005-11-02 22:53

Jag är mycket tveksam till om Dustin är det vi behöver.

Jag håller just nu på med att försöka tala med Dustin om ett Garantiärende som de inte löser på det sätt som de lovat. Om de inte löser det hela på ett vettigt sätt så återkommer jag.

1
Bevaka tråden