Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur stor hårddisk stöder Minin?`

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-10-22 10:39

Hur stora hårddiskar stöder Minin?

Den borde väl klara en 250gb, för skivverktyget hittar ju disken?

  • Oregistrerad
  • 2005-10-22 11:56

Eftersom du använder FireWire till detta finns det ingen praktisk begränsning. Köp så stor du har råd med alt. näst största modellen (största modellen är alltid överprissatt )

  • Oregistrerad
  • 2005-10-22 17:43

Nu är det så att jag inte använder firewire disk.
Jag har kopplat in en adapter så jag kan använda 3.5" hd i minin, så jag har kopplat in en 250gb 3.5" hd till minin, och den hittar den och så men den står bara å tuggar när jag ska partitionera å formatera den.

På min PC funkar det fint att partitionera å formatera.

Kanske är adaptern som spökar oxå.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-28 10:12

Var har du monterat 3,5"-disken? Hur går sladden till utsidan av minin?

  • Oregistrerad
  • 2005-10-30 01:27

Jag har flyttat över minins moderkort till ett annat chassi, nämligen till ett HTPC chassi:
http://www.ahanix.com/ahanix_product.asp?pid=8

Istället för slimline dvdn och 2.5" hdd så sitter det nu en 5.25" dvd och en 250gb 3.5" hdd i
burken som drivs av ATX nätagget och använder nu "minin" som HTPC, funkar utmärkt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-31 23:12
Ursprungligen av omen:

Jag har flyttat över minins moderkort till ett annat chassi, nämligen till ett HTPC chassi:
http://www.ahanix.com/ahanix_product.asp?pid=8

Istället för slimline dvdn och 2.5" hdd så sitter det nu en 5.25" dvd och en 250gb 3.5" hdd i
burken som drivs av ATX nätagget och använder nu "minin" som HTPC, funkar utmärkt.

Tja!

Hur är ljudvolymen på fläktarna? Var du tvungen att byta ut chassifläktarna?

Lådan är skitsnygg, men lite stor. Ärligt talat så är jag sugen på Pentium-M variant av lådan men vart lite rädd för fläktljuden och den relativt dåliga kylningen.

Angående ditt problem låter det konstigt att ide adaptern skulle strula. Testa att wipa disken via pc:n och en linux variant (typ bootdisk). Pröva att bara skapa en enkel partition och se om disken känns igen. Kan ju vara ett firmware problem.

/mry

  • Oregistrerad
  • 2005-11-02 14:08

Löste problemet med disken, det var min IDE kabel som inte fungerade som den skulle.

Fläktarna låter ju, men inte speciellt mycket...men jag har ändå valt att koppla ur dom för att få en så tyst htpc som möjligt.
Nätaggregatets fläkt låter också lite men inte direkt störande volym.
Ingen större värmebölja i chassit, minin klarar att kyla sig själv fint.
Det finns mycket gott om plats kvar i chassit så luften har bra utrymme att röra på sig.

1
Bevaka tråden