Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

10.4.3 är ute

Tråden skapades och har fått 223 svar. Det senaste inlägget skrevs .

yepp!

Denna kändes lite oväntad:
- Disables Quartz 2D Extreme—Quartz 2D Extreme is not a supported feature in Tiger, and re-enabling it may lead to video redraw issues or kernel panics.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-10-31 22:33

Safari ska nu klara Acid2-testet. Bara en omstart bort, så får vi se om det verkligen går.

Då var det klart, tog tid det där. Fläktarna körde på högvarv i min iMac G5 under uppstarten. Hittills är det mesta sig likt.

Det verkar vara en rejäl bugg fix som sagt var.

Det är väl bara att köra igång, det finns väl inget att förlora? (Kom ihåg att ta köra Disk Utility före och efter, och koppla bort alla USB-prylar för säkerhets skull, eller är det bara jag som fått för mig det? Så är det ju bra att ha backup . . . )

De som kör på x86 fick 10.4.3 nyss också

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-10-31 22:48
Ursprungligen av kitesurf:

De som kör på x86 fick 10.4.3 nyss också

Även "Dell-gänget" med x86-tigern???

Nu börjar cirkusen igen, "Internetbanken stödjer inte din webbläsare", Sparbanken Finn.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-10-31 22:56
Ursprungligen av Saffran:

Nu börjar cirkusen igen, "Internetbanken stödjer inte din webbläsare", Sparbanken Finn.

Länsförsäkringars Bank fungerar klanderfritt även efter denna uppdatering!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-01 14:11
Ursprungligen av Saffran:

Nu börjar cirkusen igen, "Internetbanken stödjer inte din webbläsare", Sparbanken Finn.

Om du har en lokal user.js med innehållet (om du kör mozilla-flavour)

user_pref("general.useragent.override", "Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.0; en-US; rv:1.0.2) Gecko/20021120 Netscape/7.01")

kommer du runt hela den soppan...

Det där Acid2-testet ser att fungera som det ska.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-31 22:43

Men något måste ha hänt för min uppdatering är på 97 MB?

Ursprungligen av Perry:

Men något måste ha hänt för min uppdatering är på 97 MB?

enl tech-dokumentet så kan storleken variera med hårdvara.

Om det är någon mer än jag som använder MacAdmin så beware:

Citat:

Subject: MacAdministrator 3.4.1 and Mac OS X 10.4.3

An update to MacAdministrator 3.4.1 will be required to provide full compatibility with Mac OS X 10.4.3. This update is currently in the final stages of testing and is scheduled for release this week. An announcement will be made as soon as it is available.

Vet inte om det bara är önsketänkande men Exposé verkar äntligen flyta på lite bättre.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-10-31 22:58
Ursprungligen av Kristian B:

Vet inte om det bara är önsketänkande men Exposé verkar äntligen flyta på lite bättre.

Jo. Märks helt klar på Mac mini med Apple cinema 20" !
Bättre flyt - men inte perfekt...

  • Medlem
  • International user
  • 2005-10-31 22:50

Vad är Acid 2?

Yes!!

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-10-31 22:53
Ursprungligen av Yes:

Vad är Acid 2?

Renderingstest av webbläsaren.

http://www.webstandards.org/act/acid2/test.html

Aah! Skolans lina är för skön, sög hem nästan 300MB uppdateringar på mindre än 3min.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-31 22:54

"Disables Quartz 2D Extreme—Quartz 2D Extreme is not a supported feature in Tiger, and re-enabling it may lead to video redraw issues or kernel panics."

Kasst! Oh well, något vi får hoppas oss i 10.5 då…

Verkar ju funka =)

Ja det verkar ju funka efter installationen, spotlight indexerar om, så det är nog rätt stora förändringar med spotlight också ... nice

Ursprungligen av Erik.dv:

"Disables Quartz 2D Extreme—Quartz 2D Extreme is not a supported feature in Tiger, and re-enabling it may lead to video redraw issues or kernel panics."

Kasst! Oh well, något vi får hoppas oss i 10.5 då…

Testade det där nyss, ingen kernel panic för mig men ikonerna för mina mappar byttes till original. Och angående exposé så vet jag inte alls, nu känns det plötsligt ryckigare igen...

Installerad och klar, inget beter sig konstigt här, än.
*tar i trä*

  • Medlem
  • Skara
  • 2005-10-31 23:05

Transparentdock funkar inte längre..shapeshifter funkar men man ombeds uppdatera programmet hela tiden

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-10-31 23:00

Acid2-testet i 10.4.2

... och i 10.4.3

Ursprungligen av Kalle W:

Acid2-testet i 10.4.2

... och i 10.4.3

Jo, det är fint så länge man inte scrollar på sidan med scrollhjul eller trycker piltangenter upp/ned.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-11-01 23:23
Ursprungligen av star-affinity:

Jo, det är fint så länge man inte scrollar på sidan med scrollhjul eller trycker piltangenter upp/ned.

Eh?

Ja, för mig ser den då likadan ut ändå..

Om jag inte har sidan aktiv utan safari i sig så backar den ju till förra sidan, men det har ju inget med acid2-testet att göra

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-11-02 00:44

Efter uppdateringen fungerar inte min intenetbank... "Internetbanken stödjer inte din webbläsare." Jag har en bank som heter Sparbanken Finn. Kan man lura Safari/Banken på ngt sätt? Typ att Safari är en annan version än vad den är.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-11-02 07:31
Ursprungligen av fredHo:

Efter uppdateringen fungerar inte min intenetbank... "Internetbanken stödjer inte din webbläsare." Jag har en bank som heter Sparbanken Finn. Kan man lura Safari/Banken på ngt sätt? Typ att Safari är en annan version än vad den är.

Testa med Firefox.

Bevaka tråden